“Missa absolut inte denna pärla”
Omdöme om Au Vieux Four

Au Vieux Four
Rankad som nr 1 av 9 Restauranger i Gourdon
Kök: Franskt
Bra för: Romantiska möten, Lokal mat
Middagsalternativ: Bokningar
Omdömet skrevs 25 juli 2020 från mobil enhet

År efter år - alltid lika härlig mat, familjärt och mysigt!!!
Om ni skall göra en utflykt - ta er till vackra Gourdon och ät lunch här.

Datum för besöket: juli 2020
2  Tack pettrochelli

Omdömet skrevs 6 augusti 2019

Bokade bord några dagar före för att inte missa ett besök där våra vänner varit minst tre gånger tidigare och varmt rekommenderar detta härliga ställe uppe i Gourdon. De har stängt onsdag och torsdag denna säsong så därför bra att få bord bokat så man slipper åka hem igen besviken.Vi var här för en lunch.
För det här är ett härligt ställe. Vacker dukning med olika glas, fat, dukar mm. Färglatt och fint. Maten fantastiskt fint upplagt och den är vällagad. Inte mycket att välja på men det tror jag finns en anledning till. All mat blir vällagad och vackert upplagd. Viner av god kvalitet.
Vi var sex personer och åt förrätt, varmträtt och efterrätt och alla mycket nöjda.
Mycket trevlig servitris. Är man två kan man sitta ute vid 2-bord. Är ni fler får ni sitta inomhus men väldigt mysigt även där.
Vi kommer absolut åka hit igen.

Datum för besöket: juli 2019
1  Tack Thorpoarna
Omdömet skrevs 30 juli 2019

På en tvärgata, ett litet krypin och där finns en mycket bra restaurang. Liten, rolig och smakfull inredning men framför allt - riktigt bra mat. Vi har varit där tre gånger och har aldrig blivit besviken. Om ni är på rivieran - boka bord här och gör en dagsutflykt. Ni kommer inte att ångra er!!!

Datum för besöket: juli 2019
1  Tack pettrochelli
Omdömet skrevs 30 april 2019

Hittade denna lilla pärla vid utflykt till mysiga Gourdon. Restaurangen hade 9 bord som en servitris betjänade med topservice. Vi har ätit många luncher på Rivieran. Detta var en av dom absolut BÄSTA. Vällagat av masterchef! Prisvärt! 60 Euro för 2 fantastiska rätter och 2 glas vin. Vi kommer tillbaka!

Datum för besöket: april 2019
Tack bugaspraengd
Omdömet skrevs 25 juli 2017

En lunch i mitten av juli. Bokade innan som egentligen inte behövdes den dagen. Jättetrevlig personal och man kände sig välkommen på ett personligt och avslappnat sätt. Vi satt inne och lokalen var mysig och personlig. Små goda Amuse-bouche innan lunchen!!! Vi åt olika rätter. Kyckling, risotto och varenda maträtt var mycket goda.
Vi har varit ett antal gånger i Gourdon och vi rekommenderar verkligen att göra en utflykt till denna vackra lilla by med makalös utsikt. Au Vieux Four - ett fynd. Nästa gång åker vi hit och äter middag på kvällen!!!

Datum för besöket: juli 2017
Tack pettrochelli

Resenärer som tittade på Au Vieux Four tittade också på

Tourrettes-sur-Loup, Alpes Maritimes
Gourdon, Alpes Maritimes

Gourdon, Alpes Maritimes
Le Bar-sur-Loup, Cote d Azur

Besökt Au Vieux Four? Berätta vad du tyckte!