Kostnadsfri avbokning till den 22-01-30
Orbitz.com
eDreams
Priceline
Omdömet skrevs 8 september 2019 från mobil enhet

Va i sölvesborg och jobbade i 5 dagar och våran kund hade bokat detta hotell åt mig och 3 kollegor. Vi hade 2 dubbelrum att dela på. Vårat rum va riktigt sunkigt ärligt talat. Tråkiga, gamla och slitna möbler. Kablar som var dragna lite kors och tvärs. Det rosakaklade badrummet var hemskt. Duschbåset hade inte blivit grundligt rengjort på länge.

Personalen har jag blandade uppfattningar om. Första kvällen beställde vi dricka och mat för 4000kr ungefär. Den otrevliga unga tjejen som serverades oss borde få sparken direkt. Kastade glasen ner på borden och spillde samtligas jäger shots.

Andra dagen var det dock en väldigt trevlig yngre kille spm jobbade. Plus till han!

Vårat rum blev städat endast 2 ggr ynder våran 5 dagars vistelse. Och första gången så hade dom glömt ge oss nya handdukar så vi fick gå ner och be om det själva.

Sämsta hotellet jag någonsin bott på. Hade inte stannat där är en natt till om jag så fick betalt för det.

Datum för vistelsen: augusti 2019
1  Tack dennisjP2566LS
Omdömet skrevs 11 augusti 2019

Jättefint hotell som ligger centralt med stora fräscha rum som har det mesta man behöver.
Personalen var tillgänglig och tillmötesgående. Frukostbuffén var stor och hade allt man kunde önska sig.

Ett minus var att vi reste med 4-åring som förväntades sova i den delade dubbelsängen (vi ifrågasatte inte detta).
Ett annat minus var att en del saker tog slut vid frukosten och att personalen inte var tillgänglig för att ersätta detta (juice, ägg, pålägg). Vid frågan om det fanns mer ägg blev svaret ”ja men det tar tid att göra mer, ska jag göra det?”

Datum för vistelsen: augusti 2019
1  Tack LucretiaEldritch
Gustaf A, General Manager på First Hotel Olofstrom, svarade på det här omdömetSvarade 12 augusti 2019

Hej Lucretia

Stort tack för din feedback. Glädjer mig att ni har haft en trevligt vistelse hos oss. Be gärna om en extrasäng vid nästa vistelse så ska vi fixa det här till er. Naturligtvis så borde vi frågat er vid incheck om ni önskade detta. Ska säkerställa med vår receptionschef så att denna rutin sitter framöver.

Tar även med mig er feedback angående frukosten, självklart ska det fyllas på kontinuerligt.

Varmt välkomna tillbaka snart igen

Omdömet skrevs 17 maj 2019 från mobil enhet

Besökte Olofström för jobb, vslde hotellet eftersom det var det enda som låg inne i byn. Fick ett större enkelrum på bottenplan, fräscht och rel nyrenoverat. Bad om att få byta till ett enkelrum högre upp, fick då ett pyttelitet rum med minimal toalett på våning två. Valde att stanna kvar i första rummet som var större och fräschare. Lite lyhört från restaurang och reception dock. Tyvärr fanns endast en enda kudde, och handdukar byttes även om jag inte lagt dem på golvet (ogillas mtp miljön).
Helt okej frukost, saknade fler grönsaker och frukt även om det fanns gurka, tomat och meloner. Ok bröd men dåligt kaffe från automat. Äggröra, bacon och de flesta dagarna kokt ägg. Lite dålig påfyllning och avdukning av bord, svårt att få kontakt med personal om något fattades.

Sammanfattningsvis ok hotell men det märks att de saknar konkurrens. Högt prissatt med tanke på standard och utbud.

Datum för vistelsen: maj 2019
Tack Annica S
Omdömet skrevs 30 november 2018 från mobil enhet

Maten på restaurangen håller mycket låg nivå. Vi åt julbords buffén som var av helfabrikat, halvfabrikat tex potatisgratäng som är inköpt i påsar, risgrynsgröt i korvar,bearnaisesås i hinkar.En kycklingfilé som smakade som fisk. Vi var tvungna att fråga om det verkligen var kyckling för det smakade vidrigt. Mimimalt utbud !! Inte ens billig sill eller ägg .Kan man som kock vara stolt som servera sådan skitmat ? För 495kr Dessutom usel service där man fick stå i en lång kö för att köpa dryck till maten.

Datum för vistelsen: november 2018
3  Tack Hjnnilsson
Omdömet skrevs 7 augusti 2018

Bra läge. Vacker omgivning. Mycket trevlig personal.
Rum och möbler var lite slitna (sängarna var dock nyare och riktigt sköna)
Rummet var välstädat, rent och snyggt.
Saknade ingenting vid frukosten.
Ville man äta middag på hotellet gick det också bra och maten var utmärkt.

Datum för vistelsen: augusti 2018
  • Restyp: Reste ensam