Omdömet skrevs 25 juli 2020

Hade fin plats nära vattnet som bl.a gav möjligheten till krabbfiske. Skönt med bastu på kvällen. Närheten till Smögen, dit vi tog en promenad på ca 45min. Mycket trevlig och hjälpsam personal. Vacker plats!!!

Tack mikapaivaniemi
Omdömet skrevs 16 juli 2020

Vi hyrde en liden stuga i Berg byn 2+2. Stugan liten men hel ok. Det finns två sovplatser på ett loft inte lätt att komma upp om man är äldre. För att gå på toaletten på natten får man klättra övervarandra. De andra sov platserna var för barn max 120 cm långa.
Tyvärr var det väldigt dåligt utrustat kök, tex ingen micro. Jag tycker att det är ett måste att utrusta köket när det inte finns någon stans att äta och en dåligt utrustad service butik. Bra platser för barn att leka bra, samt bra uppträdande för barnen.
Badet var bra, fina klippor en liten bit att gå från campingen.

Rumstips: Tänk på att det är väldigt små hus.
1  Tack Bosse1952
Omdömet skrevs 15 juli 2020 från mobil enhet

Vid ankomst var stugan

smutsig. Flera veckor gammal toaborate. Dammigt spindelnät som hängde i lampan över bordet, hår i trappan, smutsiga golv och smutsig kyl. Gick ner och sa till i receptionen, deras svar var att det berodde på att stugorna var slitna och att det inte var något att göra åt. Vi erbjöds pengarna tillbaka om vi ville åka därifrån direkt eller så städade de lite i stugan med gratis minigolf som kompensation...

Att stugan är sliten är inte samma sak som att den är smutsig. Dåligt service och standard.. Kommer inte att återvända.

Tack 270elins
Omdömet skrevs 14 juli 2020

Bodde 4 nätter i stuga-Bergbyn. Betalade ca 7400 kr inkl städning, en prisnivå motsvarande 4-5 stjärniga hotell. Förväntningarna var således stora med given prisbild.

Vid ankomst var inte stugan mkt dåligt städad. Smutsiga golv, könshår kvar i/på toaletten, damigt och matvaror kvar i kylen. Fönster i sovrum gick inte att stänga helt/var otätt, vilket ledde till att det blåste direkt in sovrum och det var väldigt kallt under första natten innan det fixades till. Tv och kaffebryggare fungerade ej och andra dagen på vår vistelse så rasade köksbordet ihop.

När jag efterhand påtalade alla brister för personal, mötets jag av motfrågan "varför sa du inte till direkt, nu är det försent att ordna". Brister upptäcktes efterhand. Vissa av nämnda brister ordnades första dagen, men vissa fick jag påminna om 2-3 ggr innan de åtgärdades. Vi var utan TV halva vår vistelse och utan köksbord ca 1/4 av vår vistelse.

Vid flera diskussioner med personal gällande att boendet inte alls levererade det som utlovats vid bokning på nätet, har jag vid upprepade tillfällen mötts av nochalans och ointresse av personal att diskutera ev kompensation. Jag+2 barn fick en gratis minigolfrunda och ett paket knäckebröd som "plåster på såren", ett närmast pinsamt och hånfullt tilltag.

Sammanfattningsvis så kan jag starkt rekommendera att INTE boka stugor på ovan camping, de motsvarar inte ens 1/3-del av det pris som tas ut och bemötandet när man påtalar brister är i det närmaste oförskämt.

Tack danielH548UA
Omdömet skrevs 12 juli 2020 från mobil enhet

Vi har campat på solvik flera år i rad och alltid varit nöjda. I år hade vi bokat en stuga i bergsbyn. Stugan var i stort behov av uppfräschning och mycket som behövde ”fixas till”. Återkommer nästa år men med husvagn. anna med familj.

Tack N8083TAannak