Omdömet skrevs 20 september 2020 från mobil enhet

Vet inte var jag ska börja. Men det här är bland det sämsta boendet vi har bott på och jag vill varna andra för att luras hit.

Vi bokade en ”svit” som det så fint marknadsförs som. Men det är i själva verket en lägenhet med kök. Vilket vi kommer till senare i detta omdöme.

Vistelsen var nu i mitten av september och räknas som lågsäsong. Trots det så kostade rummet 2000 kr per natt. Ok tänkte vi, det måste ju vara något alldeles extra då eftersom ett rum i Stockholm/Göteborg för samma pris är faktiskt ganska bra.

Vi ringde hotellet då vi önskade att checka in tidigare. Obs de svarar inte på mail! Väl på telefon så får vi även infon att frukosten är ersatt med en ”frukostpåse”. Det här är alltså ingen info som man varken kan läsa sig till på deras hemsida eller i bokningsbekräftelse. Ok frukostpåse tänkte vi. Pga Corona kanske?

Efter mycket om och men hittar vi fram till hotellet. Det finns inga skyltar som hänvisar till hotellets parkering till baksidan uppe på berget. Jo, 1 skylt såg vi.
Väl framme vid hotellet så står personalen med kortläsaren i luften när vi kommer in och räcker fram läsaren innan vi ens satt ner väskorna. Ok så betalning INNAN vi checkar in alltså. Det var något nytt. Ivrigt.

-Jo den där frukostpåsen ni pratade om, är det pga Corona kanske?

-Nja, det är mer att det är ”off season” nu.

Fick vi som svar.

Väl på rummet så förvandlas snabbt ”svit-känslan” till ”Vandrarhemskänsla”. Billigt inrett, billig och alldeles för mjuk säng och en inte så välstädad lägenhet. Dammigt.

Frukostpåsen då? Jo lite ost och skinkskivor i kylen. Lite billig tysk juice i tetra. Två små yoghurt. 3 portioner mjölk till kaffet. Och sedan kaffe då som man brygger själv. Frallor också i papperspåse som hinner bli gamla och sega till morgonen efter då man ska äta dem.

Vi ringde ner till receptionen och bad om mer mjölk dagen efter:

-Det får ni köpa på Ica

För 2000kr per natt så ska en ordentlig frukostbuffé ingå. Det ska dessutom ingå städ VARJE dag och inte varannan.

Det här var bara ett uselt sätt att spara in på personal. Otroligt genomskinligt.

Datum för vistelsen: september 2020
1  Tack Jonas_o_reviewer
Omdömet skrevs 5 september 2020

Vi avbokade vårt hotellrum samma dag under resan på väg ner då vi kände att vi inte mådde bra och istället vände hemåt. Vi fick ändå betala hela summan för vår bokning.
Dåligt att under corona-tider inte kunna ge kunden tillbaka (om inte hela summan så delar) då man tar sitt ansvar och stannar hemma pga ev sjukdom. Jag förstår att hotel-branschen har ett tufft år, men man skulle kunna delat på kostnaden för att visa kunden att man följer Folkhälsoinstitutets rekommendationer och bryr sig om sina andra kunder.

Datum för vistelsen: september 2020
Tack 570evamari
Omdömet skrevs 11 augusti 2020 från mobil enhet

Vi bokade en panoramasvit och utsikten var helt magisk! Det var dock inte städat ordentligt när vi fick vårt rum. Tandkrämsrester i badrumsskåpet, diskmaskinen ej utplockad, skräp på balkongen och en hel del annat som inte var okej. Servicen och mottagandet när vi anlände var under all kritik. Vi blev inte alls bemötta med en trevlig och välkomnande attityd från mannen i hotellreceptionen. Sammanfattningsvis var utsikten magisk från vårt rum men servicen och renligheten drog tyvärr ner helheten såpass mycket att jag inte skulle betala de pengarna för att återkomma igen och inte heller rekommendera det till vänner och familj.

Datum för vistelsen: augusti 2020
Tack annaajw
Omdömet skrevs 6 augusti 2020

Vi hade på bekräftelsen fått ett pris för 6 personer och när vi kommer dit får vi betala extra för två sängar som inte stått med på hemsidan eller bekräftelsen. Jag ringde dom även några veckor tidigare och säkerställde att priset var för 6 personer vilket jag då fick bekträftat. Han som jobbade påstod då att det var en sommarjobbare jag pratat med och sa att det inte gällde. Vi fick alltså betala ca 3000 kr extra än de priset vi trodde. när vi kom in på rummet fanns det en toa rulle till 6 personer, det var dammigt på golvet och ingen disktrasa mm. Fin utsikt och bra läge men servicen var väldigt dålig.

Datum för vistelsen: juli 2020
Tack 537evelinan
Omdömet skrevs 1 augusti 2020 från mobil enhet

Vi bodde i en panoramasvit som hade fantastisk balkong med ljuvlig utsikt.
Perfekt läge. Sköna sängar och skönt med litet kök med alkt vad man behövde
Dock minus för städningen...
Diskmaskinen var inte tömd.
Kaffemaskinen var ej rengjord, kaffe kvar i karaffen och filtret ej slängt.
Inte så svårt att få det lite mer gästvänligt ju, skärpning!
Frukosten var vi mer än nöjda med. Goda frallor, kokt ägg, yoggi, olika sorters pålägg mm

Datum för vistelsen: augusti 2020
Tack ChristinaM74