“Vilken pärla! ”
Omdöme om Lilla Glassverkstan

Lilla Glassverkstan
Rankad som nr 5 av 15 Restauranger i Kungshamn
Omdömet skrevs 19 september 2020 från mobil enhet

Det här var verkligen en lite undanskymd pärla. Vilken tur de hade öppet trots lågsäsong.
Trevlig personal, jag fick smaka på glassen innan köp. Valde lakrits och romrussin. Laktitsglassen var i en klass för sig, aldrig har jag ätit så god glass. Romrussinen var inte dum den heller. Miljön är vacker och toaletten fräsch.
Lite halvdåligt uppmärkt parkering för oss som aldrig varit där. Kanske helt enkelt för att inga bilarstod där
Nästa sommar kommer bli många besök här, helt klart!

Datum för besöket: september 2020
Tack arakina

Omdömet skrevs 4 augusti 2020

Så mysigt litet glasscafe. Väldigt bra smaker, smakar äkta och gjorda på riktiga råvaror. Hade fått fullpott om den var lite mer mjuk och len vilket jag föredrar. Vi var dock där när det precis öppnat så det var förmodligen därför den var lite fastare. Trots det, en av den bästa glassarna jag ätit!

Tack glassfantasten
Omdömet skrevs 22 juli 2020 från mobil enhet

Glassen var väldigt god och personalen kändes kunnig. Smakerna varierar från dag till dag vilket är ett gott tecken på att de gör sin glass från grunden.

Vi gick ifrån Kungshamn och vägen dit var inte särskilt promenadvänlig jämte en stor och trafikerad bilväg. Lokalen något tråkig.

Tack Ann F
Omdömet skrevs 22 juli 2020 från mobil enhet

Glassen är mycket god med härliga smaker. Det känns verkligen som ett hantverk när man sätter skeden mot munnen och känner att det verkligen smakar helt ljuvligt!
Det är skillnad på glass och glass.
Rekommendera varmt whisky och fikonglassen.

1  Tack johanc936
Omdömet skrevs 17 juli 2020

Mysig liten glassbod med ett bra antal smaker att välja på. Det passar både barn som vuxna och rekommenderas starkt om man har vägarna förbi. Stort plus för gott kaffe!

Tack matildabjork

Resenärer som tittade på Lilla Glassverkstan tittade också på

Kungshamn, Västra Götalands län

Besökt Lilla Glassverkstan? Berätta vad du tyckte!