“Världens bestämNya Zeelands musslor”

The Cliff Bar and Grill
Rankad som nr 35 av 219 Restauranger i Maret
Bra för: Särskilda tillfällen, Barhäng, Romantiska möten
Middagsalternativ: Lunch, Frukost, Middag, Sent på kvällen, Bokningar
Omdömet skrevs 19 februari 2017

Restaurangen ligger mellan Chaweng och Lamai, på berget vid havet, underbart utsikt.
Mycket populärt, bäst att beställa bord. Vi har ätit där flera gånger under flera år och maten är älltid lika utsökt. Testa deras dry Martini! Och Nya Zeelands musslor i vitvinsås, underbart. Fina viner. Rekommenderar varmt!

Tack Aili M

Omdömet skrevs 28 juli 2016 från mobil enhet

Mycket god mat, servicen, utsikten, maten, maten tåls att nämnas flera gånger. Det är dyrare här men de är det värt. Fira min sambos 50 års dag, och vi fick en mycket trevlig kväll här. Rekommenderas varmt.
Tårtan de hade gjort var magisk och jätte god.

Tack Andreas S
Omdömet skrevs 17 maj 2016

Har besökt The Cliff ett antal gånger under mina 16 besök i Thailand sedan år 2002. Senaste besöket var i januari i år.
Alltid samma goda mat, samma utmärkta service och trevlig personal.

Tack AggeJo
Omdömet skrevs 1 januari 2016 från mobil enhet

Detta är en restaurang som fått mycket bra omdömen, därför bokade vi nyårssupén här. Förväntningarna var höga och tyvärr levde inte the cliff upp till dessa. Maten var helt okej men på ett ställe med de priserna och tidigare utmärkelser förväntar jag mig mer. Hummersoppan smakade hummer men inget sting och hade en tråkig gråbrun färg. Pastan var lite överkokt och saknade tuggmotstånd. Pilgrimsmusslorna hade rätt konsistens men saknade stekyta. Langustern var helt okej men serverades med en smaklös risotto som tillbehör. Desserten var helt okej, Personalen var service inriktad, dock var vi tvungna att be dem lugna ner sig mellan rätterna, det gick som på löpande band i början. På en restaurang som utger sig för att vara högklassig och dessutom med höga priser anser jag inte att de lever upp till detta, åtminstone inte vid den nyårssupén vi åt.

Tack Leif N
Omdömet skrevs 24 december 2015

Detta är Samuis en av bästa restauranger , maten håller hög kvalitet , men räckna med priset där efter, dyra fina viner för vin
älskare , de har egen vinkällare/tempereradrum, du kan själv gå in och välja din egen. Fin utsikt över havet , alltid taxi utanför.

Tack Kurt M

Resenärer som tittade på The Cliff Bar and Grill tittade också på

Besökt The Cliff Bar and Grill? Berätta vad du tyckte!