Spara
Höjdpunkter från omdömen
Bra guide

Roligt att få träffa älgar på nära håll. Lite synd att kalvarna inte vågade komma fram, men förstår ... läs mer

AC123123
från mobil enhet
Rekommenderar Moose garden

Omdömet skrevs 28 augusti 2020
HelenaO71
Östersund, Sverige
från mobil enhet
Läs alla 57 omdömen

Intäkterna påverkar de upplevelser som visas på den här sidan, läs mer.
Omdömet skrevs 29 augusti 2020 från mobil enhet

Tyckte först att det var lite dyrt inträde, men den uppfattningen ändrades ganska direkt när vi kom. Vilken otroligt härlig ägare som vi hade äran att ha som guide den här dagen. Jag hade kunnat stannat hela dagen för att lyssna på alla spännande äventyr dessa älgar gett honom. På slutet av guidningen fick vi gå in en familj i taget och fotas med älgarna. Man kan även hyra stuga med utsikt över älghagarna. Finns fika och souvenirer att köpa på plats. Är ni i närheten så rekommenderar jag en tur till Moose garden. Väl värt ett besök.

Datum för upplevelsen: augusti 2020
2  Tack HelenaO71
Omdömet skrevs 29 juni 2019 från mobil enhet

Här kommer man älgarna nära även älgkalven som var endast 4 veckor gammal. Guiden var kunnig och framhöll respekten för djuren.

Datum för upplevelsen: juni 2019
1  Tack 518beritn
Omdömet skrevs 22 mars 2019

Underbar plats med bra guider som verkligen älskar älgarna och man får känslan av att djuren mår extremt bra vilket är viktigt! Trevligt fik finns med underbart gott fika och kaffe. Mysiga stugor finns om man vill övernatta och njuta av den fantastiska miljön.

Datum för upplevelsen: juli 2018
Tack Patrick N
Omdömet skrevs 6 augusti 2018

Kunnig guid delade med sig av sina kunskaper på ett sympatiskt sätt. Efter information om älg i allmänhet och deras i synnerhet promenerade vi från samlingsplatsen vid kafeterian till utfodringsplatsen i älgarnas hägn.
För att få deras uppmärksamhet bjöds det på potatis och sly med färska blad. Eftersom älgarna är i stort sett helt tama kunde vi klappa och kela med dem under tiden att de åt. Väl värt ett besök.

Datum för upplevelsen: augusti 2018
Tack Pelle L
Omdömet skrevs 6 augusti 2018 från mobil enhet

Mycket trevligt. Bra och trevlig guide som visste vad han pratade om. Roligt med en sådan trevlig och intressant attraktion så nära Östersund.

Datum för upplevelsen: augusti 2018
Tack larsl460