Spara
Höjdpunkter från omdömen
Annorlunda utflykt, värt att besöka

Jag hade som mål att besöka moose garden denna sommar för att se varför turister lockas dit. Efter ... läs mer

Omdömet skrevs 8 september 2020

Stockholm, Sverige
från mobil enhet
Läs alla 53 omdömen

Omdömet skrevs 29 juni 2019 från mobil enhet

Här kommer man älgarna nära även älgkalven som var endast 4 veckor gammal. Guiden var kunnig och framhöll respekten för djuren.

Datum för upplevelsen: juni 2019
Tack 518beritn
Omdömet skrevs 22 mars 2019

Underbar plats med bra guider som verkligen älskar älgarna och man får känslan av att djuren mår extremt bra vilket är viktigt! Trevligt fik finns med underbart gott fika och kaffe. Mysiga stugor finns om man vill övernatta och njuta av den fantastiska miljön.

Datum för upplevelsen: juli 2018
Tack Patrick N
Omdömet skrevs 6 augusti 2018

Kunnig guid delade med sig av sina kunskaper på ett sympatiskt sätt. Efter information om älg i allmänhet och deras i synnerhet promenerade vi från samlingsplatsen vid kafeterian till utfodringsplatsen i älgarnas hägn.
För att få deras uppmärksamhet bjöds det på potatis och sly med färska blad. Eftersom älgarna är i stort sett helt tama kunde vi klappa och kela med dem under tiden att de åt. Väl värt ett besök.

Datum för upplevelsen: augusti 2018
Tack Pelle L
Omdömet skrevs 6 augusti 2018 från mobil enhet

Mycket trevligt. Bra och trevlig guide som visste vad han pratade om. Roligt med en sådan trevlig och intressant attraktion så nära Östersund.

Datum för upplevelsen: augusti 2018
Tack larsl460
Omdömet skrevs 23 juli 2018 från mobil enhet

Oerhört kunnig och trevlig guide. Intressant att höra fakta och kuriosa om älgen. Besöket inne i hägnet var häftigt. Är ni i närheten åk dit! Kolla på hemsidan först gällande tider för guidning.

Datum för upplevelsen: juli 2018
1  Tack mattsj2015