Spara
Höjdpunkter från omdömen
Bra guide

Roligt att få träffa älgar på nära håll. Lite synd att kalvarna inte vågade komma fram, men förstår ... läs mer

AC123123
från mobil enhet
Annorlunda utflykt, värt att besöka

Jag hade som mål att besöka moose garden denna sommar för att se varför turister lockas dit. Efter ... läs mer

Omdömet skrevs 8 september 2020
travelhoe03
Sverige
från mobil enhet
Läs alla 57 omdömen

Intäkterna påverkar de upplevelser som visas på den här sidan, läs mer.
Omdömet skrevs 6 augusti 2018

Kunnig guid delade med sig av sina kunskaper på ett sympatiskt sätt. Efter information om älg i allmänhet och deras i synnerhet promenerade vi från samlingsplatsen vid kafeterian till utfodringsplatsen i älgarnas hägn.
För att få deras uppmärksamhet bjöds det på potatis och sly med färska blad. Eftersom älgarna är i stort sett helt tama kunde vi klappa och kela med dem under tiden att de åt. Väl värt ett besök.

Datum för upplevelsen: augusti 2018
Tack Pelle L
Omdömet skrevs 6 augusti 2018 från mobil enhet

Mycket trevligt. Bra och trevlig guide som visste vad han pratade om. Roligt med en sådan trevlig och intressant attraktion så nära Östersund.

Datum för upplevelsen: augusti 2018
Tack larsl460
Omdömet skrevs 23 juli 2018 från mobil enhet

Oerhört kunnig och trevlig guide. Intressant att höra fakta och kuriosa om älgen. Besöket inne i hägnet var häftigt. Är ni i närheten åk dit! Kolla på hemsidan först gällande tider för guidning.

Datum för upplevelsen: juli 2018
1  Tack mattsj2015
Omdömet skrevs 11 juli 2018 från mobil enhet

Informativt och bra organiserat! Guiden Tim engagerad och väl påläst även mycket bra engelsk information. Otroligt att få klappa och komma nära en levande älg. Var aldrig orolig utan kändes säkert att vara inne hos älgarna. Rekommenderas varmt!

Datum för upplevelsen: juli 2018
Tack Ida A
Omdömet skrevs 26 juli 2017

Ett mycket trevligt ställe vi besökte idag (26 juli 2017). En väldigt trevlig och kunnig guide mötte oss på den stora verandan och hade en redogörelse om platsen och älgarna som fanns där och allt kring dem. Han var en av de duktigaste guider jag träffat, blandade svenska och engelska på ett föredömligt sätt.
Ett fint ställe där djuren ser ut att må bra och dagens höjdpunkt för barnen var att klappa Potter, en otroligt söt älgkalv.

Datum för upplevelsen: juli 2017
1  Tack Carl-Eric L