Spara
Höjdpunkter från omdömen
Annorlunda utflykt, värt att besöka

Jag hade som mål att besöka moose garden denna sommar för att se varför turister lockas dit. Efter ... läs mer

Omdömet skrevs 8 september 2020
travelhoe03
Sverige
från mobil enhet
Rekommenderar Moose garden

Tyckte först att det var lite dyrt inträde, men den uppfattningen ändrades ganska direkt när vi ... läs mer

Omdömet skrevs 28 augusti 2020
HelenaO71
Östersund, Sverige
från mobil enhet
Läs alla 53 omdömen

Omdömet skrevs 10 juli 2017 från mobil enhet

Trevlig personal och mycket trevliga och glada älgar :) Rekommenderas för både stora och små! Var nog inte sista gången jag är här.

Datum för upplevelsen: juli 2017
Tack Axelll84
Omdömet skrevs 8 augusti 2016 från mobil enhet

Jättenöjda med besöket, bra och kunnig personal, kul att träffa älgarna på nära håll.

Rekommenderas varmt.

Funkar för alla åldrar.

Datum för upplevelsen: augusti 2016
Tack keijok32
Omdömet skrevs 1 juli 2016

Kunnig, trevlig, rolig och inspirerande ägare och guide. Först information om älgar på svenska, engelska och tyska, lite smått och gott, och sedan en kort promenad till älghägnet. Fascinerande att älgarna kom när guiden visslade på dem. Det kändes tryggt att efter en del ytterligare information och förhållningsregler få gå in i hägnet. Att klappa den liggande älgtjuren Nils och ta foton var en höjdare.

Datum för upplevelsen: juni 2016
Tack Susanne G
Omdömet skrevs 26 juni 2016 från mobil enhet

Firade midsommar hos de och blev supernöjd! Trevlig och kunnig ägare som tog hand om oss som om vi var familjemedlemmar . Själva boendet är rent och enkelt, finns allt som man kan tänka sig behöva. Älgfarmen är ett måste !!!! Privatvisning ingår om man sover hos de
Nöjd! Nöjd! Nöjd!

Datum för upplevelsen: juni 2016
Tack 173adamv
Omdömet skrevs 23 juli 2015 från mobil enhet

Vi hyrde Timmerstugan under våra dagar i Östersund, som ligger otroligt fint till. Högt på en kulle och man har härlig utsikt från gården. Mysigt ställe och trevliga älgar och ägare. Vi kan lätt tänka oss ett återbesök om vägarna bär av till Östersund igen.

Datum för upplevelsen: juli 2015
Tack AmaLang