“Dålig atmosfär”

Fiskarfånget
Middagsalternativ: Bokningar
Middagsalternativ: Bokningar
Omdömet skrevs 26 juli 2020 från mobil enhet

Känns som skolbespisning Maten beställs via app samt betalning Väldigt opersonligt Laxplankan okej men den gravade laxen smaklös och sladdrig

Tack hasseSweden

Omdömet skrevs 21 juli 2020 från mobil enhet

Inte första besöket på Fiskarfänget så förväntningarna var inte särskilt höga då stället aldrig lyckats få till det här med service och ordning. Men nytt försök igår med räkfrossa som bordsserverades. Man får själv hitta ett bord, alla lediga var överbelamrade med disk och ej avtorkade. Vi fick själva be personal att ta hand om disken. Du beställer mat och dryck i en app vilket fungerade väl. Vår mat, räkfrossa för två kom efter 20 min ca. Räksoppan var gränsande till iskall (var nog tänkt att serveras varm). Drycken däremot dröjde ytterligare 30 minuter. Två glas husets vita och två flaskor mineralvatten som serverades utan glas. Så hela första räkomgången fick vi äta utan dryck. Därefter fick vi halsa ur glasflaskorna vilket kändes hemskt ovärdigt. Räkorna med tillbehör serveras i plastbyttor, dock med tillhörande porslinstallrik. Tillbehören bestod av uppskuren, kall baguette, färdigköpt majonäs och aioli, en liten engångsförpackning smör och en citronklyfta.
Ingen kom och tog bort/tömde byttorna med räkskal som förväntas när man äter räkfrossa, disk plockades ej heller löpande från bordet. De stackars sommarjobbarna hann inte med alls. När påfyllning av räkor önskades skulle man påkalla servitörs uppmärksamhet, detta fungerade inte över huvudtaget... hela måltiden innebar stor frustration över att saker tog slut som du inte kunde få påfyllt. Vi lyckades få påfyllt en gång och då så snålt tilltaget i byttan att vi trodde det var ett skämt. Nä någon räkfrossa blev det verkligen inte... snarare en liten räkpicknick med helfabrikatstillbehör som intogs mellan berg av disk och oplockade bord.
Detta var sista gången på Fiskarfänget för oss, en turistfälla som tyvärr år efter år håller lägsta möjliga standard men ändå lyckas locka turister.

Tack IdaO118
Omdömet skrevs 20 juli 2020

Vid sommarens första besök åt halva sällskapet räkfrossa och de andra plankstek. Tyvärr hade räkfrossarna ätit klart innan resten av sällskapet en timme senare fått sin mat.

Ingen kom och tömde skålarna för räkfrossarna, ingen kom och frågade om vinbehlvde påfyllning. Der blev ett springande till kassan för att be om räkor, bröd, vart ör maten för de andra.

Vid andra besöket serverades kall oxfilé med EN klick mos.

Varken tvål eller papper fanns på toaletten i dessa Coronatider.

Vi har tidigare somrar haft positiva upplevelser av denna restaurang men nu kommer vi nog inte att åka dit mer.
Vad hände dennna sommar?

Tack 299kristinap
Omdömet skrevs 19 juli 2020

Fint läge, men tyvärr blev vi ganska missnöjda. Vi fick vänta en timme på maten, och maten var ok men hade behövt kryddas och saltas. Personalen försökte göra så gott de kunde, men det var för många gäster och för oorganiserat.

Tack Carinaxxxxx
Omdömet skrevs 17 juli 2020 från mobil enhet

Ung personal som jobbar stenhårt och gör så gott de kan. Hoppas ni får bra lön och bra villkor!

Räkfrossa med ost och räksoppa...

Räksoppan var iskall med en hinna på. Tror den bestod av kavlis räkost utspädd med mjölk?
Och kanske var det där osten var, för någon annan fick vi inte.

Räkorna var goda men något frosseri vet jag inte. En plastskål med ett par nävar och en plastmugg med rökta räkor (bad att inte få några rökta, eftersom jag ej äter dem, men det gick inte. Det blir för mycket att hålla koll på blev svaret.). Till det en korg med 2.5 skivor baguette och 1 litet smörpaket var.
Maken bad om mer bröd och då fick vi ytterligare 1.5 skiva var av en förvånad servitör.

Toaletten hade varken toalettpapper eller papper att torka händer. Men jättebra med en affisch hur handtvätt går till...

Som sagt. Den väldigt unga personalen gör så gott de kan. Eloge till dem.
Men kan tyvärr inte rekommendera Fiskarfänget och lär inte komma tillbaka. Tyvärr! Läget är fantastiskt och får högsta betyg.

Tack 860birgittab