Öppet i dag: Stängt
Spara
Höjdpunkter från omdömen
Unik konst och blandade prylar

Unik blandning av egen konst och ihopsamlat material från både när och fjärran. Anders Åbergs egen ... läs mer

Omdömet skrevs 5 september 2020
Black_Father
Kungsbacka, Sverige
Ett livsverk av en mycket speciell person

Vi var helt oförberedda på den upplevelse vi skulle bjudas på, och som med god marginal var värd ... läs mer

Excursion41403858519
Tomelilla, Sverige
från mobil enhet
Läs alla 74 omdömen

Omdömet skrevs 30 juli 2021 från mobil enhet

Trevligt fik, men inte mer än så. En massa kuriosa och skräp samlat både inomhus och i diverse bodar. Kanske hittar man något kul om man har ett specialintresse för någon obskyr bil, men för oss andra finns det bättre saker att göra och vi slipper betala 150:- i inträde.

Datum för upplevelsen: juni 2021
Tack 694_kep
Omdömet skrevs 14 juli 2021 från mobil enhet

Ett ställe vi blivit tipsade om men som inte var så intressant som vi trott.
Fanns mycket gammalt "skrot" ihopsamlat som är intressant för vissa, för oss var det mer en axelryckning.

Datum för upplevelsen: juli 2021
1  Tack F3787KYtommyh
Omdömet skrevs 8 juli 2021 från mobil enhet

En trevlig plats med massa gammalt skrot som har samlats på en plats. Allt från miniräknare, mobiler, gamla bilar, båtar, tågvagnar till ett stort jetplan.

Datum för upplevelsen: juni 2021
Tack Jacksonsweden
Omdömet skrevs 2 juli 2021 från mobil enhet

Akta er för att ödsla tid och pengar på det här stället.
150 kr / vuxen att gå in.
När vi kommer sitter det inte ens någon i kassan. Snäll som man är står man kvar och väntar på att betala.
Men inträdet ångrar man djupt redan efter de 2 första "museer" husen.
Jag och min sambo står mest frågandes framför varandra
- vad är tanken?
- vad går det ut på?
- är det ett skämt?
- vad gör vi ens här?
Visst finns det mycket grejer,pinaler,skrot,saker överallt. Men det är också allt. Det finns ingen tydlig tanke med något som ligger där det ligger.
Ingen tydlig uppdelning utifrån århundraden eller årtionden. Inga informationsskyltar med lite historia kring sakerna eller ens små roliga anekdoter....eller jo någon enstaka kanske tex om plastcyklarna...
Jag brukar tycka det är spännande med gamla saker och att få lära mig om dem eller kanske till och med minnas dem från när man var yngre. Men här är känns det mesta bara utslängt/framlagt lite hur som helst.
- Typ den här maskindelen hittade vi på en loppisen köper vi och lägger i Teknikmuseumet
Men vad är det för del? Vilken maskin hör den hemma i? Vad gjorde man med en sån maskin?
Så som sagt akta er för att ödsla tid eller pengar på det här. Det finns mycket annat fint och roligt man kan göra en dag på Höga Kusten
Ps en stjärna är egentligen för mycket

Datum för upplevelsen: juli 2021
1  Tack therese K
Omdömet skrevs 29 maj 2021 från mobil enhet

I vårt strömlinjeformade samhälle är det otroligt befriande att besöka en plats som Mannaminne, så fritt från hämningar och begränsningar. Det är en plats för reflektion och förundran över en unik konstnärssjäl med en obönhörlig järnvilja att förverkliga varje inspirerad idé.

Datum för upplevelsen: maj 2021
2  Tack Quest43361704970