Öppet i dag: Stängt
Spara
Höjdpunkter från omdömen
Unik konst och blandade prylar

Omdömet skrevs 5 september 2020
Black_Father
Kungsbacka, Sverige
Ett livsverk av en mycket speciell person

Vi var helt oförberedda på den upplevelse vi skulle bjudas på, och som med god marginal var värd ... läs mer

Omdömet skrevs 22 augusti 2021
Excursion41403858519
Tomelilla, Sverige
från mobil enhet
Läs alla 74 omdömen

Omdömet skrevs 6 september 2020 från mobil enhet

Åkte hit då vi var i trakten och att vi hört mycket om detta ställe.
Kul samling av diverse gamla prylar, en tunnelbanevagn typ silverpilen, gamla bilar, båtar, tåg, spårvagnar, datorer etc etc. Även en gammal J35F2 Draken i udda trefärgskamo.
Höt och lågt, en del man känner igen, mycket annat man bara undrar vad detta är.

Inte värt inträdet, SEK 150:-

Datum för upplevelsen: september 2020
3  Tack Sredna1
Omdömet skrevs 5 september 2020

Unik blandning av egen konst och ihopsamlat material från både när och fjärran. Anders Åbergs egen konst är väl värd att studera, övrigt verkar mest ihopsamlat på måfå och har ingen egentlig röd tråd. Spännande besök i vilket fall som helst.

Tack Black_Father
Omdömet skrevs 29 augusti 2020 från mobil enhet

Här finns allt du kan tänka dig och också sådant du inte kan tänka dig. Stället andas omtanke och ansvar med inslag av underfundig humor och maning till eftertanke. Mannaminne ger dig ett minne för livet!

4  Tack Ann-Gerd
Omdömet skrevs 25 augusti 2020 från mobil enhet

Dragspelshuset var häftigt. Men rörigt och absolut ingen röd tråd. Musolles verkar plötsligt som en rimlig samlare. Högt inträde som verkar ha höjts rejält från 80-150 kr och dåligt med information. Museeum brukar ha fokus på att visa på verklighet. Att hänga en NTO-flagga på en dörröppning för Rotary är upp åt väggarna fel...

Tack 393jennifero
Omdömet skrevs 7 augusti 2020 från mobil enhet

Mannaminne bjuder på en intressant mångfald. Där fanns inslag från både gamla och moderna tider nationellt och internationellt blandat med Anders Åbergs konstnärliga uttryck. Vi fyllde lätt fem timmar inklusive lunch. Maten var oväntat god och prisvärd.

1  Tack Adventurer759543