“Fräscht men förvirrande”

De bästa priserna för
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 10 sidor till!
Pergola Hotel & Spa
Rankad som nummer 4 av 12 hotell i Mellieha
Omdömet skrevs juli 12 2014

Fräscha fina rum. Schyssta pooler och alltid lediga solstolar. Trevlig personal och bra frukost. Men ett helt förvirrande hiss- och våningssystem. Trots de goda omdömena skulle jag inte åka till det här hotellet igen pga det komplicerade systemet med hissar. Dessutom fastnade vi i en hiss och fick bryta oss ut själva - ingen rolig upplevelse.

• Bodde här: Juli 2014, reste med vänner
1  Tack Infoufot

Omdömet skrevs juni 10 2014

Besökte Mellieha med en nionde-klass från Huddinge och bodde på Pergola Club Hotel & Spa. Vi var positivt överraskade av hotellet. Det andades lyx och hade stora och fräscha rum och fina pooler. Tyvärr passade vi inte in bland gästerna som till stor del var betydligt äldre och fick en del klagomål på hög ljudvolym och för mycket lek i poolen. Borden vid poolen fick en del vatten på sig, men vad ska man vänta sig om man har en bar vid poolen? Hotellet var kanske för fint för oss. Annars var personalen mycket tillmötesgående och erbjöd oss ett jättefint konferensrum för kvällsaktiviteter. Är lite tveksam till att återvända dit med en skolklass, men gör det definitivt gärna med familjen.

• Bodde här: Juni 2014, reste med vänner
Tack Christoffer P
Omdömet skrevs maj 6 2014

Vi bodde i en studiolägenhet som var riktigt fräsch och prickade in balkong högt upp med utsikt mot viken och katedralen i staden. Bland de mest prisvärda hotellrum jag bott i med tanke på att vi betalade under 300kr natten. Städning med nya handdukar varje dag om man så önskar och mycket trevlig personal. Poolområdet utomhus fyllde sin funktion, kan tänka mig att det bli full under högsäsong dock. Det som drar ner betyget till en fyra är inomhuspoolen, eller området omkring, kändes lite ofräscht och trångt. Taket så lågt så att klordoften blev väldigt påträngande. Det utlovade gymmet existerade heller inte, det var bara ett rum med oanvändbara maskiner.

Sammantaget dock en riktigt positiv överraskning med tanke på priset.

• Bodde här: April 2014, reste som ett par
Tack DrKoma
Omdömet skrevs maj 6 2014 från mobil enhet

Vi var på plats slutet av april/början av maj. Lite dålig värme i poolen, slitna möbler och en och annan kackerlacka men hyfsad standard på faciliteterna lite slitet möblemang. Tre pooler varav en inomhus gillades av barnen. Spa och gym lockade inte jättemycket men hotellet ligger bra till för att nyttja bussar. Ett plus för dykcenter i bottenvåningen med trevlig personal. Frukosten funkar men sämre än vad som var förväntat som svensk. Sängar ok men inget som ger plus.
Ojämn personal, en del toppen, en del lite svåra att få kontakt med.

Bodde här: April 2014, reste med familjen
1  Tack Fredrik L
Omdömet skrevs maj 3 2014

Ett mycket bra hotell med en underbar utsikt om man bor på rätt sida.Hög standard vad gäller städning och trevlig personal.Rummen finns i olika storlekar. Lokal Minimarket 50 meter från hotellet.Ingen större sorteing men dom har vad du behöver för morgonfikan.Lång trappa upp till hotellet från huvudgatan men kan undvikas genom bra hissystem.

Tips för att välja rum: Försök få rum högt upp med utsikt mot kyrkan.
Visa fler tips på hur du väljer rum
  • Bodde här: April 2014, reste med vänner
Tack Janne7740
Andra hotell som du kanske också gillar …
Titta även på dessa hotell i eller i närheten av Mellieha
3.2 km bort
Hilton Malta
Nr 3 av 33 i Saint Julian's
4 821 omdömen
Visa priser

Besökt Pergola Hotel & Spa? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om Pergola Hotel & Spa

Adress: Adenau Street, Mellieha, Ön Malta MLH 2014, Malta
Telefonnummer:
Region: Malta > Ön Malta > Mellieha
Bekvämligheter:
Bar/lounge Fitnesscenter med gym/träningsrum Pentry Restaurang Rumservice Busstransfertjänst Spa Sviter Swimmingpool Anpassat för rullstol
Typ av hotell:
Nr 4 av Lyxhotell i Mellieha
Nr 4 av Familjehotell i Mellieha
Nr 4 av Spahotell i Mellieha
Nr 5 av Romantiska hotell i Mellieha
Prisklass: 240 kr - 3 465 kr (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Hotellklass:4-stjärnigt — Pergola Hotel & Spa 4*
Antal rum: 95
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Booking.com, Hotels.com, Expedia, Ebookers, TripOnline SA och 5viajes2012 S.L. så att du tryggt kan boka med Pergola Hotel & Spa. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.
Kallas också för:
Pergola Club Hotel Mellieha
Pergola Club Hotel And Spa
Pergola Hotel Mellieha

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?