Pergola Hotel & Spa
Om du gillar det här hotellet är du kanske också intresserad av följande:
Maritim Antonine Hotel & Spa(Mellieha)(Mycket prisvärt!)
  • Frukost ingår
Luna Holiday Complex(Mellieha)(Mycket prisvärt!)
  • Restaurang
Priceline
HotelQuickly
Panorama Hotel(Mellieha)
  • Restaurang
FiltreraAlla språk
Omdömet skrevs juni 10 2014

Besökte Mellieha med en nionde-klass från Huddinge och bodde på Pergola Club Hotel & Spa. Vi var positivt överraskade av hotellet. Det andades lyx och hade stora och fräscha rum och fina pooler. Tyvärr passade vi inte in bland gästerna som till stor del var betydligt äldre och fick en del klagomål på hög ljudvolym och för mycket lek i poolen. Borden vid poolen fick en del vatten på sig, men vad ska man vänta sig om man har en bar vid poolen? Hotellet var kanske för fint för oss. Annars var personalen mycket tillmötesgående och erbjöd oss ett jättefint konferensrum för kvällsaktiviteter. Är lite tveksam till att återvända dit med en skolklass, men gör det definitivt gärna med familjen.

• Bodde här: Juni 2014, reste med vänner
Tack Christoffer P
Omdömet skrevs maj 6 2014

Vi bodde i en studiolägenhet som var riktigt fräsch och prickade in balkong högt upp med utsikt mot viken och katedralen i staden. Bland de mest prisvärda hotellrum jag bott i med tanke på att vi betalade under 300kr natten. Städning med nya handdukar varje dag om man så önskar och mycket trevlig personal. Poolområdet utomhus fyllde sin funktion, kan tänka mig att det bli full under högsäsong dock. Det som drar ner betyget till en fyra är inomhuspoolen, eller området omkring, kändes lite ofräscht och trångt. Taket så lågt så att klordoften blev väldigt påträngande. Det utlovade gymmet existerade heller inte, det var bara ett rum med oanvändbara maskiner.

Sammantaget dock en riktigt positiv överraskning med tanke på priset.

• Bodde här: April 2014, reste som ett par
Tack DrKoma
Omdömet skrevs maj 6 2014 från mobil enhet

Vi var på plats slutet av april/början av maj. Lite dålig värme i poolen, slitna möbler och en och annan kackerlacka men hyfsad standard på faciliteterna lite slitet möblemang. Tre pooler varav en inomhus gillades av barnen. Spa och gym lockade inte jättemycket men hotellet ligger bra till för att nyttja bussar. Ett plus för dykcenter i bottenvåningen med trevlig personal. Frukosten funkar men sämre än vad som var förväntat som svensk. Sängar ok men inget som ger plus.
Ojämn personal, en del toppen, en del lite svåra att få kontakt med.

Bodde här: April 2014, reste med familjen
1  Tack Fredrik L
Omdömet skrevs maj 3 2014

Ett mycket bra hotell med en underbar utsikt om man bor på rätt sida.Hög standard vad gäller städning och trevlig personal.Rummen finns i olika storlekar. Lokal Minimarket 50 meter från hotellet.Ingen större sorteing men dom har vad du behöver för morgonfikan.Lång trappa upp till hotellet från huvudgatan men kan undvikas genom bra hissystem.

Tips för att välja rum: Försök få rum högt upp med utsikt mot kyrkan.
  • Bodde här: April 2014, reste med vänner
Tack Janne7740
Omdömet skrevs januari 7 2014

Fantastiskt trevlig personal både vad gäller reception, städ och spa-service. Vi var tre vuxna som delade på en liten studio som var mycket trevlig, kändes inte alls trångt. Hade utsikt mot kyrkan och bukten, väldigt vackert. SPA-avdelningen mycket bra. Hade gärna haft gratis wifi på rummet, fanns bara möjlighet i receptionsområdet. Rummet där inomhuspoolen finns kunde gärna vara lite trevligare liksom gymlokalen. Renoveringsbehov.
Läget med närheten till restauranger, busshållsplats och stranden är toppen.

Tips för att välja rum: Lägenhet eller studio med havsutsikt så att man får rum med utsikt mot kyrkan och bukten. Gärna så högt upp som möjligt.
  • Bodde här: Januari 2014, reste med familjen
Tack annalena_tommy