Omdömet skrevs 5 november 2019

Lugnt och trivsamt ställe. Ca 20 min gångavstånd ner till stranden, finns gratisbussar som tar en dit och till playa de ingels.

Tips är att ta med extra handdukar till dusch då personalen inte byter ut dom. Vi fick ha samma under hela vistelsen, vilket inte är så jätte fräscht då det är något som används en hel del. (Vi bodde där i 2 veckor)

Datum för vistelsen: oktober 2019
Tack Eriikaamm
beCordial, Departamento de Operaciones på Bungalows Cordial Sandy Golf, svarade på det här omdömetSvarade 6 november 2019

Dear Erika,

Firstly, we would like to thank you for choosing our Bungalows Cordial Sandy Golf for spending your well-deserved holiday and we appreciate your review about your recent stay with us on TripAdvisor.

We are glad to read that you found our complex a quiet and lovely place to stay, our team works very hard to keep it spotless for the enjoyment of all our guests. They will be very happy to read your lovely words.

In beCordial Hotels & Resorts we care about our guests impressions and suggestions, as it is the best way to keep improving day by day until we reach excellence. Thus, we have taken notes of your suggestion and we will take into account immediately.

In Cordial Sandy Golf we have a strong commitment with the environment, thus we ask our guests to leave the towels on the floor if the would like to change them or leave it hanged if the would like to reuse it. The towel change takes place 3 times per week, we deeply regret to know that you did not had it changed as we would liked to and we would like to sincerely apologize with you for the inconveniences. I will pass your comment to the department in charge to solve it on future occasions.

It would be a honor if you give us a second chance to earn back your trust and I can assure you that we will do our best to offer you another great Cordial experience.

We would love to welcome you again very soon at Cordial Sandy Golf.

Kind regards,

Departamento de Operaciones beCordial Hotels & Resorts.

Omdömet skrevs 19 november 2017 från mobil enhet

Personalen på hotellet var supertrevliga och alltid glada över att få hjälpa till. Bungalowen var en mysig liten lägenhet med allt du behöver för att ta det lugnt men även laga mat. Sängarna kunde vara mjukare men vi sov gott ändå. På rummet fann vi massor av handdukar och allt var fräscht. Städning varje dag. Poolen var vacker och skön, solstolarna med men vi var mest vid stranden. Gick en gratis buss varje dag till och från stranden (både playa Maspalomas och playa del ingles) men man kan gå också om man vill se lite mer. Stort köpcentrum ca 15 min gång från hotellet och supermarket ca 5 min gång.

Rekommenderas.

Datum för vistelsen: november 2017
Tack 131isabelleh
Omdömet skrevs 30 januari 2016

Denna anläggning är mycket bra för dom som vill ta det lugnt, MEN se upp för NR:122 och 123 för då gäller öronproppar på samt dåligt luktsinne pga. en tvätt anläggning blåser tvättmedelslukt rakt in på er altan, vi fick byta efter påtryckningar,
skaka filtarna väl för dom är mer än dammiga annars finns det inget att anmärka på,
kan rekomenderas

Rumstips: Svårt att tipsa pga. vi har så olika kriterier för vad som är bra, men undvik 122 och 123
Datum för vistelsen: januari 2016
2  Tack Dan D
Omdömet skrevs 29 mars 2015

Sandy golf är ett lugnt och trevligt bungalowsområde. Alla bungalows ser likadana ut och ligger i två cirklar runt poolområdet. Storleken på bungalowsen är helt ok för två personer. Trevliga uteplatser. Inredningen är något föråldrat och slitet men det finns vad man behöver. Köket har två kokplattor, kaffekokare, microvågsugn och en liten kyl. Där finns det man behöver om man vill laga mat själv.

Det finns en liten tv i vardagsrummet som man får betala om man vill se på. Kostar ca 10 euro i veckan. Många kanaler men mest tyska, några spanska och någon engelsk.
Det finns även en stor safety box i bungalowsen som även den kostar att använda. Ca 10 euro i veckan. Takfläkt både i vardagsrummet och i sovrummet som kyler ner bra. Sängarna i sovrummet var två enkelsängar som var ok att sova i utan att få ont i hela kroppen. Dock stod de på hjul så de rörde sig en del. Gled isär hela tiden.

Städningen är bra överallt. Det är rent och välskött. Bra service av alla personal. Trevliga och vänliga allihop.

Tyvärr hade vi några kackerlackor i vår bungalow. Inga mängder men en eller två per kväll som vi fick fånga och göra oss av med. Var inget unikt för vår bungalow, men jag antar att man får räkna med det när man bor i bungalow utanför stan med natur i närheten. Är ju trots allt en del av djurlivet där.

Poolområdet var stort och fint. Stor, rund pool som dock inte var uppvärmd, trots det stod att den skulle vara det. Iskall när man gick i, men blev behagligt när man vant sig. Gott om solstolar så det var inga problem att hitta lediga. Oavsett när man kom till poolen. Ingen som reserverade solstolar med handdukar.

Gratis wifi vid poolområdet.

Liten poolbar som serverade enkla lunchrätter. Bra mat och bra service men endast öppet på dagen. Stängde kl 18. I övrigt fanns det inga butiker, restauranger eller nåt på området. Dock fanns det på grannområdet (Green golf) över gatan. Både en liten minimarket, restaurang och bar. Har man frukost med i priset så äts den här. Vi provade frukosten en morgon och det var ingen höjdare. Det var ok men inte mer. Inte värt pengarna.

Området ligger vid golfbanan i Maspalomas och är ganska långt ifrån allt. Det är långt både till stranden och in till Playa del Ingles. Är ca 3-4 km till båda ställena. Det går att promenera men tar ca 30-45 min. Ska du gå in till Palaya del Ingles så får du dessutom gå uppför en lång och brant backe. Det går gratisbussar ett par ggr om dagen både till stranden och till Playa del Ingles. Trevligt och behagligt men går inte så ofta och man får passa tiderna. Taxi är billigt och enkelt att åka. Kostar ca 3-4 euro till stranden eller till Playa del Ingles. Det blev mycket taxiresor under våra två veckor här.

Gästerna här var mest tyska pensionärer. Lugnt och behagligt. Inte mycket barnfamiljer eller festande ungdomar.

Området och bungalowsen är ganska basic och enkla. Inte speciellt flott eller lyxigt. Sparsamt med service på området och långt till allt. Men som sagt - lugnt och behagligt, rent och välskött.

Rumstips: Det är väldigt olika hur mycket sol det är på uteplatsen. Bungalows med uteplats mot söder har sol i princip hela dagen medan de med uteplats åt norr inte har någon sol alls. Bungalows som ligger nära poolen kan få in wifi i bungalowsen/uteplatsen. Tips är att försöka få bungalows nr 107, 109 eller 111.
Datum för vistelsen: mars 2015
2  Tack Ulf F
Omdömet skrevs 15 december 2013

Trevlig enkelt boende i fin trädgårdsmiljö, rent och snyggt utformat. inte bara för golfare utan alla kan bo där även barnfamiljer. Buss som går till stranden varje dag är också ett plus minus för dåliga öppettider på den lilla bar/restaurangen.

Datum för vistelsen: december 2013
1  Tack Gina H