Omdömet skrevs 30 januari 2016

Denna anläggning är mycket bra för dom som vill ta det lugnt, MEN se upp för NR:122 och 123 för då gäller öronproppar på samt dåligt luktsinne pga. en tvätt anläggning blåser tvättmedelslukt rakt in på er altan, vi fick byta efter påtryckningar,
skaka filtarna väl för dom är mer än dammiga annars finns det inget att anmärka på,
kan rekomenderas

Tips för att välja rum: Svårt att tipsa pga. vi har så olika kriterier för vad som är bra, men undvik 122 och 123
  • Bodde här: januari 2016, reste med familjen
2  Tack Dan D
Omdömet skrevs 29 mars 2015

Sandy golf är ett lugnt och trevligt bungalowsområde. Alla bungalows ser likadana ut och ligger i två cirklar runt poolområdet. Storleken på bungalowsen är helt ok för två personer. Trevliga uteplatser. Inredningen är något föråldrat och slitet men det finns vad man behöver. Köket har två kokplattor, kaffekokare, microvågsugn och en liten kyl. Där finns det man behöver om man vill laga mat själv.

Det finns en liten tv i vardagsrummet som man får betala om man vill se på. Kostar ca 10 euro i veckan. Många kanaler men mest tyska, några spanska och någon engelsk.
Det finns även en stor safety box i bungalowsen som även den kostar att använda. Ca 10 euro i veckan. Takfläkt både i vardagsrummet och i sovrummet som kyler ner bra. Sängarna i sovrummet var två enkelsängar som var ok att sova i utan att få ont i hela kroppen. Dock stod de på hjul så de rörde sig en del. Gled isär hela tiden.

Städningen är bra överallt. Det är rent och välskött. Bra service av alla personal. Trevliga och vänliga allihop.

Tyvärr hade vi några kackerlackor i vår bungalow. Inga mängder men en eller två per kväll som vi fick fånga och göra oss av med. Var inget unikt för vår bungalow, men jag antar att man får räkna med det när man bor i bungalow utanför stan med natur i närheten. Är ju trots allt en del av djurlivet där.

Poolområdet var stort och fint. Stor, rund pool som dock inte var uppvärmd, trots det stod att den skulle vara det. Iskall när man gick i, men blev behagligt när man vant sig. Gott om solstolar så det var inga problem att hitta lediga. Oavsett när man kom till poolen. Ingen som reserverade solstolar med handdukar.

Gratis wifi vid poolområdet.

Liten poolbar som serverade enkla lunchrätter. Bra mat och bra service men endast öppet på dagen. Stängde kl 18. I övrigt fanns det inga butiker, restauranger eller nåt på området. Dock fanns det på grannområdet (Green golf) över gatan. Både en liten minimarket, restaurang och bar. Har man frukost med i priset så äts den här. Vi provade frukosten en morgon och det var ingen höjdare. Det var ok men inte mer. Inte värt pengarna.

Området ligger vid golfbanan i Maspalomas och är ganska långt ifrån allt. Det är långt både till stranden och in till Playa del Ingles. Är ca 3-4 km till båda ställena. Det går att promenera men tar ca 30-45 min. Ska du gå in till Palaya del Ingles så får du dessutom gå uppför en lång och brant backe. Det går gratisbussar ett par ggr om dagen både till stranden och till Playa del Ingles. Trevligt och behagligt men går inte så ofta och man får passa tiderna. Taxi är billigt och enkelt att åka. Kostar ca 3-4 euro till stranden eller till Playa del Ingles. Det blev mycket taxiresor under våra två veckor här.

Gästerna här var mest tyska pensionärer. Lugnt och behagligt. Inte mycket barnfamiljer eller festande ungdomar.

Området och bungalowsen är ganska basic och enkla. Inte speciellt flott eller lyxigt. Sparsamt med service på området och långt till allt. Men som sagt - lugnt och behagligt, rent och välskött.

Tips för att välja rum: Det är väldigt olika hur mycket sol det är på uteplatsen. Bungalows med uteplats mot söder har sol i princip hela dagen medan de med uteplats åt norr inte har någon sol alls. Bungalows som ligger nära poolen kan få in wifi i bungalowsen/uteplatsen. Tips är att försöka få bungalows nr 107, 109 eller 111.
  • Bodde här: mars 2015, reste som ett par
2  Tack Ulf F
Omdömet skrevs 15 december 2013

Trevlig enkelt boende i fin trädgårdsmiljö, rent och snyggt utformat. inte bara för golfare utan alla kan bo där även barnfamiljer. Buss som går till stranden varje dag är också ett plus minus för dåliga öppettider på den lilla bar/restaurangen.

• Bodde här: december 2013, reste med vänner
1  Tack Gina H
Omdömet skrevs 27 februari 2013

Vår första visit på Sandy Golf, men inte den sista! Lugnt läge och trevlig personal. Mycket fint poolområde - relativt stor uppvärmd pool som alltid kändes behaglig. Bra service med gratis turbuss både till stranden vid Maspalomas och Playa Ingles. Bungalowerna ligger trevligt utspridda med fina växter emellan. Sammantaget en väldigt lugn, välskött anläggning som rekommenderas. Fick intrycket att många gäster hade bott här tidigare och återkommit.

• Bodde här: februari 2013, reste som ett par
Tack L_Persson
Omdömet skrevs 23 januari 2013

Närheten till golf, sol och bad gjorde detta slumpvisa val väldigt lyckat på vår semester hit!
Instämmer med de tidigare omdömena om detta alternativ:-)
Sandy Golf är ett mycket trevligt hotell med bra hus och egen solterass och solstolar i markplan. Stor fin pool som är uppvärmd. Trevlig och serviceminded personal. Området är lummigt och skönt. Utmärkt bas för långa promenader till Playa Ingles, stränderna, Costa Meloneras m fl ställen. Rekommenderas främst för de lite äldre paren som vill ha lugn och ro.

• Bodde här: januari 2013, reste som ett par
Tack Jonas L