Sol Barbacan Hotel(Playa del Inglés)
  • Fri parkering
Seaside Sandy Beach(Playa del Inglés)
Seaside Palm Beach(Maspalomas)
Rabattmeddelande! 12 % lägre än genomsnittspriset

Priset du har hittat är 12 % lägre än det här hotellets genomsnittspris på 327 US$/natt.

Occidental Margaritas(Playa del Inglés)
  • Frukost ingår
  • Pool
Hotel Dunas Suites and Villas Resort(Maspalomas)(Mycket prisvärt!)
  • Frukost ingår
H10 Playa Meloneras Palace(Maspalomas)
Rabattmeddelande! 12 % lägre än genomsnittspriset

Priset du har hittat är 12 % lägre än det här hotellets genomsnittspris på 213 US$/natt.

Bungalows Dona Rosa(Playa del Inglés)
  • Restaurang
Sunsuites Carolina(San Agustín)
Orbitz.com
Melia Tamarindos(San Agustín)
286 148 US$
TripAdvisor
Omdömet skrevs 12 april 2017

Ett av de mindre hotellen i Meloneras och tillika ett av de äldsta . Detta märks på rummen som känns lite 70-tal men väldigt rena och snygga. Lobby , matsal och övriga utrymmen är moderniserade. I badrummet fanns endast badkar med dusch i , inte så bekvämt för en lite handikappad. Svårt att kliva i badkaret och väldigt svårt att stå i ett halt badkar och duscha . Så nästa gång skall vi begära rum med riktig dusch
Läget kan inte vara bättre !!! 50 meter från stranden och med balkongdörren öppen kan man både somna och vakna till vågornas brus. Solstolarna vid poolen reserveras för dig den första morgonen så man behöver aldrig råka ut för handduksbråk. Väldigt skönt och vilsamt system.
Personalen är oerhört hjälpsam och tillmötesgående och de flesta talar både engelska och tyska.
Frukosten hade absolut allt att erbjuda. Vi provade även middagsbuffen en kväll och även den var alldeles utmärkt.
Det enda minuset på hotellet var att gratis WiFi ej var tillgängligt på rummen. Jag tycker nog att man kan begära detta på ett hotell i denna prisklass. Internetuppkoppling var avgiftsfri i lobbyn och i baren.

Tips för att välja rum: Hörnrummen åt öster ger en fin havsutsikt från våning 2 och uppåt.
  • Bodde här: mars 2017, reste som ett par
Tack Birgitta B
Montse F, Public Relations Manager på IFA Faro Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 15 april 2017

Dear Mrs Brigitta B,

Thank you so much for sharing your experience with the rest of the users on Tripadvisor about your recent holidays on Ifa Faro Hotel.

First, we would like to apologize if the room was not the one you wished because of your handicap. Remember to inform reception or public relations in order to find you the perfect room adapted 100% for you.

We are glad to read that you loved our Sunbeds reservation mode. As you well informed, from the arrival you will your your sunbed for the rest of your stay with us and will be always the same so you can feel like at home and comfortable.

Ifa Faro Hotel has a real good location by the lighthouse and by the main promenade with lost of restaurants and shops so you can enjoy everything in short distances.

We will inform the department involved about the wifi conection. Remember for your next holidays that if you book directly with lopesan you can have some discounts of benefits ( as free wifi access).

We hope to see you next year and enjoy again.
Kind Regards,
Public Relations
Ifa Faro

Omdömet skrevs 5 augusti 2016

Stort rent och fint rum, stor balkong med solstolar och litet bord med stolar, bodde dock ganska långt ner fast ändå bra utsikt. Fasta platser i solstolar runt poolen som vi fick välja själva. Badrockar och handdukar till poolen. Frukosten toppen med allt du kan önska. Nära till strand maspalomas och även fin promenad till skyddad strand meloneras.Mycket bra restauranger på nära håll. Långa sandstrandspromenader genom maspalomasdynerna ända bort till playa ingles och san augustin.

• Bodde här: januari 2016, reste som ett par
Tack Aktuellt
Montse F, Public Relations Manager på IFA Faro Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 7 augusti 2016

Dear Aktuellt,

Thank you for your stay and for the time you invested in sharing your review on Tripadvisor.
We are glad that you enjoyed your stay with us and would be happy to welcome you back in the near future.
Best regards,

Hotel Management

Omdömet skrevs 14 februari 2016

Hotellet är fantastiskt beläget vid stranden, bara 10 steg ut från poolen så går man längs strandkanten. Maten!! Jag har aldrig upplevt en sådan variation av rätter som vid kvällens buffér, vackert exponerad, spännande smaker, mängder av grönsaker, soppa, grytor, fisk, skaldjur, sushi,paella, kött i all variation, följd av frukt- och efterrättsbuffé.

Frukostbuffén även den rikt varierad , kunde varje morgon avslutas med ett glas Cava.

Synd att vi inte för än i slutet av veckan hittade ett schema för fitnessavdelningen som gratis erbjöd, vattengympa, pilates, Yoga

• Bodde här: februari 2016, reste med vänner
1  Tack TREdamer
LopesanHotelGroup, Gerente på IFA Faro Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 16 februari 2016

Dear Tredamer ,
First of all we would like to thank you very much for having chosen the IFA Faro for your recent stay in the south of Gran Canaria and for the time to write a review about your experience in our Hotel.
We are satisfied that the overall valuation of your stay has been so positive. Thank you for your comments.
We sincerely hope that you will choose the Hotel IFA Faro again for your next stay on the island.

Kind regards,
The Management

Omdömet skrevs 5 maj 2015

Åter varit på IFA Faro Maspalomas/Meloneras. Mycket avkopplande och trivsamt. Semestern kan inte vara bättre. Vi återkommer i höst till detta lugna ställe samt nära till bra resturanger och ett stenkast från playan.

Tips för att välja rum: De flesta rummen är Ok. Välj däremot inget på bottenvåningen mot omgivningarna. Vi väljer alltid ett rum med bra utsikt.mm.
  • Bodde här: mars 2015, reste som ett par
3  Tack Tommy P
Omdömet skrevs 15 december 2014

Vi bodde på detta hotell från den 6/12 till den 13/12 2014. Vi hade bokat ett rum med begränsad havsutsikt, så högt upp som möjligt. Eftersom vi var tidiga, var rummet inte klart när vi kom. Vi blev erbjudna ett annat rum på andra våningen, så vi slapp vänta. Vi tittade på detta, men det låg mot Maspalomasöknen och utsikten var ej den bästa. Vi fick ett annat rum på första våningen med utsikt mot fyren, poolen och strandpromenaden. Vi hade en rejäl balkong med bl.a. solsängar. En annan fördel var att man hade
reserverade poolsängar. Man behövde med andra ord inte stiga upp tidigt för att markera sina stolar. Tillräckligt stor pool, med tempererat vatten ca 23 grader.
Vi hade bokat halvpension. Mycket god mat. Rejält tilltagna frukost- och middagsbufféer. Varje morgon utnyttjade vi den härliga intilliggande strandpromenaden.
Utöver detta positiva, hade vi strålande väder. Vi är helnöjda med vår vistelse.

• Bodde här: december 2014, reste som ett par
Tack Taxhund