“Trevligt och gott! ”
Omdöme om Guldkant

Guldkant
Rankad som nr 7 av 68 Restauranger i Västervik
Kök: Italienskt
Beskrivning: GULDKANT är en restaurang och bar. Här äter du lunch eller en god middag från vår kvällsmeny. I vår bar möter du upp dina vänner för något gott att dricka.
Omdömet skrevs 18 oktober 2022 från mobil enhet

Jag och min partner åt en middag på det välbesökta @restaurangguldkant som ligger precis intill vattnet i centrala Västervik. Tog en trerätters i form av deras 'Skagen golden steam bun' till förrätt, 'Steak minute a la saison' till huvudrätt och 'creme bruleé' till dessert. Förrätten var god men blev närapå för mastig med brödet som tog över en del. Huvudrätten var bra kryddad och vällagad och god. Likaså creme bruléen var det inga fel på. Ett extra plus för gästfriheten som restaurangen erbjöd i form av hårspray, bindor och tamponger och liknande på toaletten som var till för gästerna.

Datum för besöket: april 2022
Tack SofiaEkBerggren

Omdömet skrevs 27 augusti 2022

Vi var ett ganska stort sällskap(16 personer) i blandad ålder som skulle fira födelsedagar.
Bord var beställt.
Vid ankomsten fick vi efter att be om det matsedeln på papper.
Beställningen skulle helst göras med qr-kod.
Visst, spara på personalens tid.
Efter ett bra tag gav vi upp med att få till beställningarna utan blev att gå fram till baren för att beställa.

Maten var helt okey, men det istället för att ta efterrätten på guldkant, köpte merparten av sällskapet glass ute på torget.

Tyvärr kommer jag inte välja detta ställe nästa gång jag besöker Västervik

Tack fingal69
Omdömet skrevs 25 augusti 2022

Vi har många, många gånger varit på Guldkant och ätit lunch samt rekommenderat detta varmt till våra vänner. Vi måste undra vad som hänt när vi besökte er idag. Salladsbordet var så gott som tomt trots att klockan var kvart över 12 och maten var intetsägande. Rörigt och smutsigt i lokalen och på toaletten. Blir lite förvånad att ni fortfarande finns som rekommenderad restaurang hos White Guide. Hoppas detta var en engångsföreteelse. /Catharina Engström

Tack 517catharina
Omdömet skrevs 18 augusti 2022 från mobil enhet

Det var ostädat på golvet runt borden, bl a låg det använda påssnusar. Överlag så behövs en skrubb. Borden var inte avtorkade och vi hittade ett hårstrå i maten. Tallrikarna var jättevarma och kockarna sa åt oss att ta en bricka…
Jag sa till personalen som beklagade så mycket ( tack för det) och erbjöd kompensation men vi avböjde pga tidsbrist.

Tack Swedejane
Omdömet skrevs 12 augusti 2022 från mobil enhet

Okey mat, dålig service. Smådryg och slarvig personal som missar och glömmer saker, och när man frågar eller påpekar så möts man av en snorkig attityd. Lever allt annat än upp till namnet.

Maten okey. Kul och bred meny, men sommarslarvig när den serveras.

Tack 568mattiasn

Resenärer som tittade på Guldkant tittade också på

Västervik, Kalmar län

Besökt Guldkant? Berätta vad du tyckte!

Intäkterna påverkar de upplevelser som visas på den här sidan, läs mer.