“En restaurang som lyckats få helheten att sammanfalla till perfektion! ”
Omdöme om Gustawas Kök & Bar

Gustawas Kök & Bar
Rankad som nr 5 av 68 Restauranger i Västervik
Beskrivning: På Gustawas Kök & Bar kliver du rakt in i en modern tappning av bryggaränkan Gustawa Sandbergs hem i Västervik någon gång runt 1830 – 1860. Liksom Gustawa själv var, är vårt kök modernt och nytänkande, crossover cooking ut i fingerspetsarna. Råvarorna är svenska, lokala, så långt det går. Dryck är viktigt för oss, vi har fyra klasar från Munskänkarna. "Godt Dricka", som Gustawa skulle ha sagt!

En restaurang med en perfekt balans av klass och avslappnad miljö och med en inredning som känns stilfull men väcker nyfikenhet. Maten fantastisk i smak och upplägg. Spännande meny med nya smakkombinationer där det klassiska möter det nya. En stor eloge till serveringspersonal och kock som gjorde en superhärlig kväll! Vi kommer definitivt tillbaka för att smaka av det som inte hanns med vid första besöket.

Tack Companion62380742796
Stina P, Hotelldirektör på Gustawas Kök & Bar, svarade på det här omdömetSvarade för 4 veckor sedan

Stort tack för det fina omdömet och rekommendationen! Det gläder oss verkligen att ni uppskattade vår restaurang så mycket!
Vi ser fram emot att se er hos oss snart igen!

Omdömet skrevs 10 september 2021 från mobil enhet

Hamnade på detta ställe för att det var fullt på de andra två vi försökte med innan och det blev en fullträff. God mat som när den först kom in inte var riktigt varm, men det löste personalen med proffsighet så vi blev riktigt nöjda. Kommer gärna tillbaka om vi är i Västervik igen

Tack 134elisabeta
Omdömet skrevs 4 september 2021 från mobil enhet

En meny utöver det vanliga med väl avvägda nya spännande smakkombinationer. Närodlade råvaror och utsökt kvalitet borgar för en högklassig upplevelse. Dryckeslistan är omfattande och perfekt avvägd för att passa de olika rätterna. Man tas väl omhand av den både kunniga som mycket vänliga personalen. Vi har varit här två gånger och haft samma fantastiska upplevelse båda gångerna. Ett grymt ställe som man absolut inte får missa när man är i Västervik!! Vi kommer mer än gärna tillbaka!!

1  Tack ceciliapH8920ZD
Omdömet skrevs 3 september 2021 från mobil enhet

Ett utmärkt kök, trevlig och serviceinriktad personal. En upplevelse utöver det vanliga! Trevlig och överraskande med en sådan restaurang i lilla Västervik

1  Tack Jonas P
Omdömet skrevs 26 augusti 2021

Vi var där mitt i semestern -21 och gick därifrån mycket nöjda. Bra service och väldigt god mat. Vi kommer gärna tillbaka!

Datum för besöket: juli 2021
Tack lassee87

Resenärer som tittade på Gustawas Kök & Bar tittade också på

Edsbruk, Västervik

Västervik, Kalmar län

Besökt Gustawas Kök & Bar? Berätta vad du tyckte!