“Otroligt god mat och ännu bättre service!”
Omdöme om Gustawas Kök & Bar

Gustawas Kök & Bar
Rankad som nr 5 av 68 Restauranger i Västervik
Beskrivning: På Gustawas Kök & Bar kliver du rakt in i en modern tappning av bryggaränkan Gustawa Sandbergs hem i Västervik någon gång runt 1830 – 1860. Liksom Gustawa själv var, är vårt kök modernt och nytänkande, crossover cooking ut i fingerspetsarna. Råvarorna är svenska, lokala, så långt det går. Dryck är viktigt för oss, vi har fyra klasar från Munskänkarna. "Godt Dricka", som Gustawa skulle ha sagt!
Omdömet skrevs 16 augusti 2021 från mobil enhet

Tack för en väldigt bra kväll och god mat! Ett extra stort tack till vår servitris som med sin öppenhet om skepsis mot sniglar och ostron fick oss att testa just dessa. Du har ett otroligt fint sätt att möta människor, man blir glad av ditt sätt att vara. Tack!!!

Datum för besöket: augusti 2021
Tack Linda A

Omdömet skrevs 10 augusti 2021 från mobil enhet

Fantastiskt god mat, mycket vällagad! Positivt med lokala produkter. Väldigt trevlig personal som kunde menyn. Det enda som skavde var inredningen... de soffor som fanns på ena sidan är inte bekväma; de är alldeles för mjuka och låga att sitta i och äta. De passar bättre i en lounge än i en matsal.

Datum för besöket: augusti 2021
Tack 615annelij
Omdömet skrevs 30 juli 2021 från mobil enhet

Åt deras supéförslag och vi blev mycket nöjda! Goda och välkomponerade rätter som gjorde helheten till en härlig upplevelse! Mycket bra och trevlig personal!

Datum för besöket: juni 2021
1  Tack 650hansk
Omdömet skrevs 28 juli 2021 från mobil enhet

Trots fullbokat fixade den charmerande personalen ett bord åt oss två. Vi åt deras trerätters supé med tillhörande vinmeny. Välkomponerade och tilltagna rätter och mycket bra viner till imponerande på oss!
Efter att ha sett grannbordets fina gösrätter frågade jag om det fanns möjlighet att även få en liten smakbit av gös. Till min stora glädje ordnade då personalen fram en komplett halvportion med ett litet glas perfekt matchat vin! Så fantastiskt bra service! Världsklass! Kan varmt rekommendera denna förträffliga restaurang med utsökt mat och underbar personal.

Datum för besöket: juni 2021
Tack SunSetFan64
Omdömet skrevs 28 juli 2021

En härligt avslappnad miljö med väldigt profsig servis. Miljön är lugn och tyst, man har verkligen lyckats med att dämpa ljudet.
Maten var fantastisk på många sätt, det är ingen tvekan om att köket älskar att laga mat. Spännande smaker och rejäla portioner tillade på riktiga råvaror. Smugglaren har fått en tuff konkurrent där Gustawas tar hem första platsen och kommer bli vårt självklara val nästa gång.
Tobbe & Anna men vänner

Datum för besöket: juli 2021
1  Tack tobbec2021

Resenärer som tittade på Gustawas Kök & Bar tittade också på

Edsbruk, Västervik

Västervik, Kalmar län

Besökt Gustawas Kök & Bar? Berätta vad du tyckte!