“Västerviks Pärla”
Omdöme om Gustawas Kök & Bar

Gustawas Kök & Bar
Rankad som nr 5 av 68 Restauranger i Västervik
Beskrivning: På Gustawas Kök & Bar kliver du rakt in i en modern tappning av bryggaränkan Gustawa Sandbergs hem i Västervik någon gång runt 1830 – 1860. Liksom Gustawa själv var, är vårt kök modernt och nytänkande, crossover cooking ut i fingerspetsarna. Råvarorna är svenska, lokala, så långt det går. Dryck är viktigt för oss, vi har fyra klasar från Munskänkarna. "Godt Dricka", som Gustawa skulle ha sagt!
Omdömet skrevs 28 juli 2021

En härligt avslappnad miljö med väldigt profsig servis. Miljön är lugn och tyst, man har verkligen lyckats med att dämpa ljudet.
Maten var fantastisk på många sätt, det är ingen tvekan om att köket älskar att laga mat. Spännande smaker och rejäla portioner tillade på riktiga råvaror. Smugglaren har fått en tuff konkurrent där Gustawas tar hem första platsen och kommer bli vårt självklara val nästa gång.
Tobbe & Anna men vänner

1  Tack tobbec2021

Omdömet skrevs 24 juli 2021

Överlägset bäst mat och service av alla resturanger i Västervik. Bra kunskap kring båda vin till maten och till efterätt osv

Tack 467viktord
Omdömet skrevs 24 juli 2021

Det var en otrolig matupplevelse, mycket råvaror från närområdet och otroliga smaker i varje smakkomponent. Bra service med kunnig personal!

Tack 506nellied
Omdömet skrevs 13 juli 2021

Härlig upplevelse med god service i genuin miljö!
Maten var vällagad och utbudet spännande med många häftiga drycker både öl och vin.
Rekommenderas varmt.

Datum för besöket: juni 2021
Tack idalW822FG
Omdömet skrevs 13 juli 2021 från mobil enhet

Firade mors och min födelsedag på Gustavas kök & bar. Maten, miljön och inte minst servicen var i topp-klass. Det blir många fler besök framöver. Det är flera rätter på menyn som måste avnjutas. Kan varmt rekommendera den stilfullt inredda restaurangen för både en stillsam middag för två eller en större krets vänner/familj.

Datum för besöket: april 2021
Tack Safari19498974356

Resenärer som tittade på Gustawas Kök & Bar tittade också på

Edsbruk, Västervik

Västervik, Kalmar län

Besökt Gustawas Kök & Bar? Berätta vad du tyckte!