“Fantastisk matupplevese!”
Omdöme om Gustawas Kök & Bar

Gustawas Kök & Bar
Rankad som nr 5 av 68 Restauranger i Västervik
Beskrivning: På Gustawas Kök & Bar kliver du rakt in i en modern tappning av bryggaränkan Gustawa Sandbergs hem i Västervik någon gång runt 1830 – 1860. Liksom Gustawa själv var, är vårt kök modernt och nytänkande, crossover cooking ut i fingerspetsarna. Råvarorna är svenska, lokala, så långt det går. Dryck är viktigt för oss, vi har fyra klasar från Munskänkarna. "Godt Dricka", som Gustawa skulle ha sagt!
Omdömet skrevs 9 juli 2021

Bland det godaste vi har ätit. Vi sa nästan ingenting till varandra när maten var inne. Och det mina vänner är det bästa betyget man kan ge. Oxfilén var mör och fin. Gösen smälte som smör på tungan. Desserterna var fräscha på sina olika sätt. Ostar är ju alltid rätt och citronsorbet med jordgubbar och rabarber. Mums!
Västervik, här har ni en ny restaurang med magisk mat!
Lyhörda servitriser som hinner med att skämta med gästerna samtidigt som de springer mellan bordet.
Vill ni ha en matupplevese så är det hit ni ska ta er.

Datum för besöket: juli 2021
Tack helenakX26BQ

Omdömet skrevs 28 juni 2021 från mobil enhet

Fantastisk bra restaurang, jag åt Pasta från Gotland med Ragu den var väldigt god med underbara smak. Min fru åt långbakad fläsksida med underbara smaktillbehör. Mycket trevlig personal som serverar och efterrätter som var faktiskt goda.

2  Tack Bglu
Stina P, Hotelldirektör på Gustawas Kök & Bar, svarade på det här omdömetSvarade 7 juli 2021

Tack snälla Bglu för omdämet! Så glada vi blir för att din upplevelse var så bra hos oss! Varmt välkommen tillbaka.

Omdömet skrevs 28 juni 2021 från mobil enhet

Fantastiskt god, vällagad och vacker mat. Härliga och lite oväntade smakkombinationer. Goda drycker som passade utmärkt bra till maten. Estetiskt tilltalande miljö och mycket trevlig och kunnig personal. En restaurang som jag varmt rekommenderar och som du inte får missa.

2  Tack ann-lolu

Hej ann-lolu! Stort tack för dina snälla ord och för att du tog dig tid att skriva ett omdöme! Vi är så glada att du uppskattade din upplevelse hos oss! Varmt välkommen tillbaka.

Omdömet skrevs 20 juli 2021

Resenärer som tittade på Gustawas Kök & Bar tittade också på

Edsbruk, Västervik

Västervik, Kalmar län

Besökt Gustawas Kök & Bar? Berätta vad du tyckte!