Kostnadsfri avbokning till den 21-05-02
Boka nu, betala på plats
Kostnadsfri avbokning till den 21-05-02
Agoda.com
SPARA 36 US$
Kostnadsfri avbokning till den 21-04-30
Expedia.com195 US$
Priceline195 US$
StayForLong218 US$
Omdömet skrevs 11 januari 2021

Fantastiskt ställa med underbar personal och service. Mycket bra mat fin relaxavdelning. Rent och fräscht över allt super god frukostbuffé. Rekommenderar verkligen detta fantastiska ställe på alla sätt.

Datum för vistelsen: januari 2021
Omdömen sammanställs i samarbete med Best Western
Tack mewix2021
Stina Porsgaard, Hotelldirektör på Best Western Plus Västerviks Stadshotell, svarade på det här omdömetSvarade för 1 vecka sedan

Å så roligt att se ert fina omdöme! Det motiverar oss att jobba på som vi gör. Jag håller med, vår personal är fantastisk. :)
Varmt välkommen tillbaka!

Omdömet skrevs 18 december 2020 från mobil enhet

Maten är fantastiskt bra!! Gym, pool, bastu... välbehövligt! Personalen är grymt trevliga, fräscha badrum och en mycket trevlig spa-avdelning. Gillar du frukost? Så är detta ett place för dig! Lätt värt o bara ta en frullemeny här.
Placerad bra precis vid vattnet och nära centrum.

Datum för vistelsen: december 2020
1  Tack Burqe
Omdömet skrevs 17 december 2020

Oväntat och mycket trevligt hotell i centrala Västervik. SÅ mysig öppen och ljus inredning vid entrén med ljusgård och en mysig restaurang intill. Så fin och mysig spa-avdelning som ingick i priset för rummet.

Datum för vistelsen: december 2020
Omdömen sammanställs i samarbete med Best Western
Tack resglad61
Omdömet skrevs 30 oktober 2020

Trevlig personal vid incheckningen. Bra rum med soffgrupp. Jättebra frukost och över huvud taget ett utmärkt hotell. SPA-avdelningen kollade vi aldrig. Baren hade mycket trevlig personal, men varför upplyser man inte om att restaurangen är stängd om söndagar när man bokar över en söndagsnatt? Det var en besvikelse för den rullstolsbundne i vårt sällskap, som ju av naturliga skäl inte har så lätt att ta sig runt i staden för att hitta någonstans att äta. Jag fick också lära mig att hotellbonuspoäng endast utdelas om man bokar via West Besterns hemsida eller direkt via hotellet. Om man bokar via bokningssite får man inga poäng minsann.

Rumstips: Se till att Du har alternativ för att hitta något att äta, för hotellets restaurang är stängd på söndagar.
Datum för vistelsen: oktober 2020
Tack mic_Limhamn_Sweden
Omdömet skrevs 25 oktober 2020 från mobil enhet

Denna gång var jag allt annat än nöjd med det här hotellet.
Jag bokade mig ett paket som heter ”Bara vara”, där det utlovas ett av deras bästa rum, självklart med badkar, frukt, choklad och mousserande vin på rummet vid ankomst, varmrätt på Black Rock Grill med välkomstdrink, tillgång till deras spaavdelning, och naturligtvis deras frukostbuffé.

Rummet var definitivt inte ett av deras bästa, utan ett rum med sunkig heltäckningsmatta, hemsk utsikt mot någon bakgård, inga kontakter i närheten av sängen för laddning av telefon etc. Det fanns inget badkar som det enligt hotellet självklart skulle finnas.
Trots att jag stängde av den brummiga AC:n så var det ändå något brummande ljud som lät som en torktumlare under hela vistelsen.

Sen var det då middagen, där jag kollat in deras meny på förhand för att veta vad det är som ingår.
Black Rock Grill har tre alternativ, kött, havet eller vegetariskt.
Köttalternativet (465:-) består av oxfilé, fläskfilé och hjortfilé, havsalternativet (345:-) av tonfisk, stora räkor och musslor och det vegetariska (295:-) av halloumi, quorn och oumph, men då jag kom dit så fick jag endast välja på ett modifierat alternativ som inte existerade på menyn, nämligen oxfilé, fläskfilé och halloumi.
Jag fick även välja fritt från deras Bistro meny, men då betala mellanskillnaden om rätten översteg 300:- , vilket gjorde att jag fick lägga till extra pengar för att få en vanlig varmrätt.
Detta nämndes definitivt inte i informationen om detta paket.

Saken är den att man vill få det som utlovats, då man faktiskt väljer hotell eller paket baserat på informationen som man får, och när man sedan inte får de allra viktigaste delarna som utlovats så upplever åtminstone jag att jag blivit kungligt blåst på både pengar och upplevelse.
Om de visste att de inte hade några bra rum kvar så hade de kunnat nämna det och erbjuda att sänka priset som kompensation.

Maten var ju som alltid underbart god, frukten på rummet var fräsch och god, frukosten var fantastisk som den alltid är.

Det är överlag ett bra hotell med många fina rum, men denna vistelse lämnar en bitter eftersmak och nästa gång väljer jag annorlunda.

Datum för vistelsen: oktober 2020
Restyp: Reste ensam