Fin omgivning men tyvärr besviken på lite annat:
Vi kom ett antal mil ifrån och tänkte äta ngt litet( macka,sallad...) innan spa. Fanns inget att få. Inte en automat eller färdig macka eller nåt.
Spaet var bra men omklädningsrummet oerhört trångt och litet. Hemska tofflor att låna, ingen som helst service då vi fick våra badrockar mm
Med tanke på Corona kan jag inte förstå att så många människor fick vara samtidigt vid dusch (3st på 50 platser)
Finns betydligt bättre och billigare spa i närområdet för som sagt priset är högt

Datum för vistelsen: september 2020
Tack 148malinl
Omdömet skrevs 15 september 2020 från mobil enhet

Fantastisk spaweekend på Gränsö slott med sambon. High Tea ingick och det var ingen besvikelse, deras scones och snittar var något utöver det vanliga.

Spa kvällen var väldigt trevlig och personalen hade väldigt bra service då de gick ut och frågade om det var något som önskades från baren samt att de serverade till alla som beställde ifrån spa området.

Supé på kvällen och den var lika fantastisk. Maten finns det inget att klaga på, upplägg och smakerna satt perfekt. Tummen upp till kockarna och även där serveringspersonalen.

Vi båda var så nöjda med hela upplevelsen och kommer garanterat att åka tillbaka flera gånger.

Datum för vistelsen: september 2020
Tack Oscar A
Omdömet skrevs 7 augusti 2020

Förväntningarna var högt ställde med tanke på priset för vår vistelse. Tyvärr tycker jag inte att det motsvarade det vi fick betala. Det var ingen större katastrof utan en flera saker som var undermåliga. Mest besviken är vi på servicen och maten i restaurangen.
Jag ska försöka att sammanfatta dem utan att bli alltför gnällig.
Rummet skulle ha havsutsikt (n 26) vilket säkert stämt tidigare men nu var det ett bygge utanför
Vi läste i informationsbladet om parmassage/ floating och ville boka detta men det fanns inte längre enligt receptionen
Maten var inte bra, vi fick torr överbakad helleflundra som var som en träbit. Det stod havskräfta i menyn som visade sig vara en halv. Lika överbakad den. Tråkiga grönsaksstrimlor fast det stod primörer och en sås full med fettpärlor. En varmrätt hos er kostar 400 kr.
Sommelieren var trevlig och duktig men efter vår beställning var det ingen som var vid vårat bord och varken fyllde på vin eller vatten
Brödet var torrt och minst 2 dagar gammalt
Jag beklagar om jag är petig och klagar men vår vistelse hos er blev lite av en besvikelse då vi spenderade nästan 2700 för rummet och 1800 för maten. Jag tycker att man kan begära lite mer kvalitet.

1  Tack giorgiom684
Omdömet skrevs 2 augusti 2020

Det är tredje gången vi besöker Gränsö slott då vi tidigare varit mycket nöjda med allt. Denna gång var fler familjer där vilket gjorde att ljudvolymen i spaet var ganska hög, vilket man kan förstå. Vi hade ändå tillgång till bubbelpool, bastu och havsbad utan att trängas. Middagen på restaurangen var en besvikelse då den inleddes med att vi fick gammalt torrt bröd till vår aptitretare. Sedan fortsatte den med en väldigt långsam service trots att vi kom kl 18 då restaruangen var långt i från full. Vi fick varmrätten kvart över sju och be servitrisen om att få in våra desserter. Pipers kräftsoppa var god men hälleflundran alltför salt och rätten ljummen.
Frukosten var däremot fantastisk med allt man kan önska sig och fint organiserad i bufféer som utplacerade på olika bord så att ingen trängsel uppstod. Hotellet ligger i vackra omgivningar och morgonpromenaden var en fin upplevelse.

Tack mariapK180ER
Omdömet skrevs 29 juli 2020

Tillbringade fem nätter i en bungalow på gränsö slott med två tonårssöner. Överlag en trevlig vistelse.
Positivt
+ fint och välstädat rum
+ sköna sängar
+ tyst och ostört läge
+ väldigt trevlig och serviceinriktad personal
+ god och fräsch frukost med bra utbud
+ trevligt spa med flera pooler
+ bra gym
+ slottet ligger väldigt fint vid vattnet
+ café som är öppet dagtid
+ fina omgivningar i naturreservat med promenadstigar och badklippor
+ cyklar man kan låna
Negativt
- dåligt städat i spat, med tomma glas överallt, överfulla papperskorgar och prillor som låg kvar på golvet i bastun i flera dagar.
- kvällstid dåligt utbud på mat, antingen kan man välja à la carte i slottet där alla varmrätter kostar 315kr styck eller en grillad ost och skinkmacka i baren för 75 spänn.
- hotellbaren har potential med fin utsikt och mysig inredning men utbudet är fantasilöst/oambitiöst, kombinerat med trött klinkande hissmusik i bakgrunden.
- inget snacks/godis att köpa i receptionen

Tack sophiett44