Omdömet skrevs 29 juli 2020

Tillbringade fem nätter i en bungalow på gränsö slott med två tonårssöner. Överlag en trevlig vistelse.
Positivt
+ fint och välstädat rum
+ sköna sängar
+ tyst och ostört läge
+ väldigt trevlig och serviceinriktad personal
+ god och fräsch frukost med bra utbud
+ trevligt spa med flera pooler
+ bra gym
+ slottet ligger väldigt fint vid vattnet
+ café som är öppet dagtid
+ fina omgivningar i naturreservat med promenadstigar och badklippor
+ cyklar man kan låna
Negativt
- dåligt städat i spat, med tomma glas överallt, överfulla papperskorgar och prillor som låg kvar på golvet i bastun i flera dagar.
- kvällstid dåligt utbud på mat, antingen kan man välja à la carte i slottet där alla varmrätter kostar 315kr styck eller en grillad ost och skinkmacka i baren för 75 spänn.
- hotellbaren har potential med fin utsikt och mysig inredning men utbudet är fantasilöst/oambitiöst, kombinerat med trött klinkande hissmusik i bakgrunden.
- inget snacks/godis att köpa i receptionen

Tack sophiett44
Omdömet skrevs 28 juli 2020 från mobil enhet

Vi bodde 1 natt på Gränsö i juli. Underbar lugn miljö trots att barn fick vara i spa till 17, vilket vi så var. Åt även enkel men supergod lunch i spa:t. Fanns bra alternativ till barnen oxå.

Vi bodde i Bungalow på Gårdshotellet där även pool fanns så perfekt när man har barn med sig som kan bada när man själv sitter på sin lilla uteplats.
Ganska små rum men standard och miljö vägde upp det.

Då priserna här är ganska höga (3500:- inkl extrasäng) kan jag dock tycka att det är lite ”snålt” att man inte får nyttja spa och pooler innan incheck och efter utcheck. Blir inte många timmar man får nyttja detta när man har barn med sig eftersom incheck är 15 och utcheck 11. Kan jämföras med Hotell Havsbaden i Grisslehamn där rum inkl extrasäng kostar 2500:- och man får nyttja allt både innan och efter man checkat in/ut.

Hur som är det ett superfint ställe som jag rekommenderar men reser ni med barn och vill få lite badtid så måste man nästan bo 2 nätter med nuvarande regler.

Vi åt aldrig middag här utan tog taxi in till Västervik så vet ej hur maten är men kan tänka mig att den va bra. Hela stället andas kvalite.

Vi kommer säkert tillbaks om vi är i krokarna igen.

Tack 612mariee
Omdömet skrevs 27 juli 2020

Hade förväntat oss en gourmetmiddag när vi firade en högtidsdag.
Men maten varett lågvattenmärke.
Smaklös och oaptitlig. Ett gott råd till Gränsö- byt ut kocken snarast eller stäng restaurangen.
Hälleflundran som serverades luktade illa och ungtuppen var torr o smaklös.

Tack Göran L
Omdömet skrevs 27 juli 2020

Mycket mysigt hotell med fina rum och bra spa. Maten var god men kanske inte riktigt värt sitt pris. Frukosten var nog där det märktes minst att ett rum kostar runt 3000 kr per natt. Tråkigt utbut och tråkigt presenterat, där finns det mycket att jobba med.

Tack joelb96
Omdömet skrevs 27 juli 2020 från mobil enhet

Vi spenderade en vecka på Gränsö. Jag skulle inte rekommendera Gränsö för en lugn spavistelse, då det var väldigt mycket barn som lekte både inomhus och utomhus på spaavdelningen. Det ska finnas en åldersgräns på 5 år, men det var flera barn som var yngre än det. Barn under 12 ska inte heller kunna vara i spat på kvällstid, men även då lekte barn i polerna. Personalen verkar inte säga till eller informera om detta. Hög ljudvolym pga det. Passar fint för barnfamiljer men skulle inte rekommendera för par, åtminstone under sommarmånaderna!

Fint rum och bra städning. Väldigt trevlig städpersonal!

Maten är god men väldigt dyr.

Tack EmmaIce