Spara
Höjdpunkter från omdömen
Underbara öar

En underbar plats där man bara kan vara. Men även cykla, vandra, bada, hyra trampbåt, åka på ... läs mer

Resort295490
Tjust-pärla

Vi åker till ljuvliga Hasselö och Sladö varje år med egen båt. Lugn, ro, vacker natur, god mat ... läs mer

stefansH5566RE
från mobil enhet
Läs alla 9 omdömen

Den självklara aktiviteten när du är i Västervik är att ta skärgårdsbåten ut till Hasselö och njuta av denna pärla. Oavsett du bor på det mysiga vandrarhemmet, hyr en stuga eller nöjer dig med en dagstur kommer du att älska dosen av skärgårdsliv och lugn. Addera några besök på fiken och matställena så blir det både en känsla av Astrid Lindgrens Saltkråkan och en riktig matupplevelse. Minst ett besök står varje sommar på familjens att-göra-lista. Rekommenderas starkt!

Datum för upplevelsen: augusti 2020
1  Tack OskarLind

Min barndoms ö.
Trevligt vandrarhem att bo på.
Full service i handelsboden och restaurang Sjökanten bjuder på fantastisk god och vällagad mat.
Vi åker tillbaka varje år. Även ett besök hos fiskaren Anders.

Datum för upplevelsen: juli 2020
1  Tack Gaffel567
Omdömet skrevs 29 juli 2019

Vill man uppleva en riktig skärgårdsidyll så bör man besöka Hasselö, härliga ställen att bada på både från klippor och sandstrand, cyklar, kanoter, kajaker går att hyra, man åker hit med egen båt eller en skärgårdsbåt från Västervik eller Loftahammar, underbar miljö, rekommenderas

Datum för upplevelsen: juli 2019
1  Tack 87matss