Omdömet skrevs 22 juli 2020

Bodde mycket på hotellet i tjänsten för några år sedan och det var något helt annat. Nu kändes det mer som ett vandrarhem. Skolbespisningskänsla vid kvällsmaten, kött och potatis, inga sallader , inget bröd, bara budget. Inga tidningar till frukosten. Trist bröd. Visst, den här våren har varit tuff för alla hotell, men det här är inte vägen till nöjda kunder som återkommer. Räddas enbart av den trevliga personalen.

Datum för vistelsen: juli 2020
Omdömen sammanställs i samarbete med NordicChoiceHotels.com
Tack pellelax68
Svar från företaget:Svarade 1 september 2020

Hej

Tack för att du tar dig tiden att utvärdera oss och skriva ett omdöme efter din vistelse.

Det låter inte alls som du fick uppleva det som vi brukar leverera och som vi står för. Skulle gärna komma i kontakt med dig för att reda ut vad som gått snett här och se hur vi kan förbättra oss. Ta mer än gärna kontakt med mig på anette.ousback@choice.se!

Hoppas du vågar testa oss igen, för jag är övertygad om att vi kan leverera bättre än 2 av 5.

Önskar dig välkommen tillbaka till Oskarshamn och till oss på Hotel Post!

Med vänlig hälsning
Anette/Hotelldirektör
Clarion Collection Hotel Post

Omdömet skrevs 16 juli 2020 från mobil enhet

Stort och pampigt gammal posthus vid torget mitt stan. Gratis parkering utanför på gatan. Vi bodde två nätter i huvudbyggnaden. Rymligt, fräscht rum med högt i tak, kakelugn och stort badrum, men inget extra. Tyst och skönt läge och helt okej sängar.
I övrigt ett ganska slitet hotell med stort behov av uppfräschning av allmänna lokaler som trapphus, reception och matsal.
Kvällsmaten som ingår påminde tyvärr om tråkig skolmat och frukosten var minimal och inget extra.
Har bott på många Clarion-hotell tidigare och Hotell Post levde tråkigt nog inte upp till det jag förväntade mig och upplevt på andra hotell i kedjan.
Det som gör mig mest förvånad är att man inte tar Corona på större allvar. Det fanns några info-lappar, två pumpflaskor handsprit och engångshandskar i restaurangen (bra!) - men i övrigt som vanligt vid frukosten och middagen; trångt mellan borden, massa folk och buffé som vanligt. Ingen distansering varken mellan gäster eller personal. Och ingen som uppmanade till det heller. På hemsidan står det: ”Vi tar smittskyddet på största allvar och gör vårt yttersta för att du ska vara säker när du besöker våra hotell eller bor hos oss...” stämmer inte alls. Vi kände oss väldigt otrygga och allt kändes så märkligt.
Personalen i receptionen var dock trevlig och gav bl.a tips på restauranger.
Kommer säkert besöka denna trevliga lilla stad igen men då kommer vi välja något annat hotell.

Datum för vistelsen: juli 2020
Tack davidsL3717YR
Omdömet skrevs 28 juni 2020 från mobil enhet

Jag och min man bodde på detta hotell då vi skulle till Gotland och behövde ett hotell i närheten av båten. Var uppmärksamma på att hotellet inte har ac. varma dagar som denna (ca 30 grader) och solen lyser på rummet hela dagen är lika med en dryg varm natt. Fönster går att öppna men blåser det inte är det ganska meningslöst. Kvällsmålet som ingick i priset fick både mig och min man att tappa aptiten och vi är oftast inte kräsna. Välj något annat att äta än hotellets mat. Annars är de som arbetar där mycket trevliga och på söndagar är det fri parkering vilket är positivt. I övrigt är hela Oskarshamn stängt på söndagar.

Datum för vistelsen: juni 2020
1  Tack so-le-ka
Omdömet skrevs 28 juni 2020 från mobil enhet

Fräscha rum (i alla fall superior som vi bodde i), bra läge, smidigt att kunna parkera precis utanför (p-skiva 2 timmar), trevlig personal och väldigt sjysst att bjuda på middag.

Vårt rum hade utsikt mot torget med sol från 13-22 på en av årets varmaste dagar (~30 grader) vilket tyvärr gjorde upplevelsen i rummet väldigt jobbig. Vi fick låna en fläkt så personalen gjorde vad de kunde men med tanke på klimatförändringarna etc bör det nog installeras en AC eller dylikt i dessa rum som har sol hela eftermiddagen.

Datum för vistelsen: juni 2020
Tack tobiaso199
Svar från företaget:Svarade 1 september 2020

Hej Tobias
Tack för att du tog dig tid att ge oss feedback. Vilket väder du fick när du besökte oss.
Härligt att du trivdes så bra hos oss! Det gör mig oerhört stolt över vårt team och hotell!

Önskar dig välkommen tillbaka till Oskarshamn och till oss på Hotel Post!

Med vänlig hälsning
Anette/Hotelldirektör
Clarion Collection Hotel Post

Omdömet skrevs 18 mars 2020 från mobil enhet

Clarion Post i Oskarshamn är som en bok där bokens innehåll inte matchar det säljande omslaget. En dålig bok läser vi inte klart. Ett hotell som inte når upp till förväntningarna återkommer vi inte till.
Hotellet består av två byggnader. Det gamla postkontoret med lobby, restaurang, konferensrum och få rum. Det gamla Stadshotellet som mer liknar ett dåligt vandrarhem. Frukosten är OK, efter 18 är det gratis parkering på torget precis utanför hotellet. Det är smidigt. Middagen som serveras och som ingår i rumspriset var vid mitt besök näppeligen ätbar. Jag hade andra förväntningar.

Datum för vistelsen: februari 2020
Restyp: Reste i arbetet