Omdömet skrevs 13 augusti 2020

Sover på hotellet pga läget, men skulle ärligt talat inte rekommendera det till någon. Här får man aldrig ett leende när man checkar in. Och glöm lojalitetsprogrammet, de följer det inte alls. Fick ett rum med mögel i och vaknade tjock i halsen och rinnande ögon. Och upptäckte på morgonen möglet i duschen. Tycker det är trist, stället har potential, men jag känner mig helt enkelt inte välkommen.

Datum för vistelsen: augusti 2020
Omdömen sammanställs i samarbete med Best Western
Tack fredrik126
Ulrika Wirstam, Hotelldirektör på Best Western Sjofartshotellet, svarade på det här omdömetSvarade 26 augusti 2020

Fredrik
Tack för din återkoppling. Synd att du inte påtalat detta i samband med din vistelse. Som du vet så har din uppdragsgivare förhandlat utifrån priset och då valt bort en del av dina förmåner...

Omdömet skrevs 8 augusti 2020 från mobil enhet

Bodde en natt med familjen. Hade två rum.
Helt OK rum, frukosten var ganska dålig. Få saker att välja mellan.
Badrummen var också OK.
Helt OK städning.
Trevlig och hjälpsam personal. Bra bemötande.
Bra med parkeringar utanför och runt hotellet.

Datum för vistelsen: augusti 2020
Tack Suzana123321

Tack för återkopplingen, beklagar att ni inte upplevde att vi uppfyllde era förväntningar

Omdömet skrevs 23 juli 2020 från mobil enhet

Bodde en natt före Gotlandsresan. Vi fick ett rum mot vägen vilket var otroligt störande. På grund av värmen och ett illaluktande rum hade vi behövt ha fönstret öppet men då gick det inte att sova pga biltrafiken. Tyvärr ingen luftkonditionering.
Möjligen var rummen mot gården bättre.
Sängarna var okey, toalett och dusch modell äldre, wifi funkade bra.
Okey frukost. Hotellets parkering var alla upptagna men parkering ordnades vid missionskyrkan.

Datum för vistelsen: juli 2020
Tack KjellA238

Beklagar att vistelsen inte uppfyllde era förväntningar.
Då hotellet ligger intill vägen är det svårt att inte ha rum åt detta håll. Att det inte finns AC är vi tydliga med i alla våra kanaler, vi gör dock vad vi kan genom att erbjuda fläkt på alla rum.

Omdömet skrevs 9 februari 2020

Skithotell som borde vara stängt. Istället tar man in folk trots vattenskada, avstängd värme, dålig fart på varmvatten m.m. att man har öppet och sedan har mage att ta fullt betalt är bara för dåligt. De hade heller ingen koll på att jag var medlem i BW på nivå Diamond. Efter 24 timmar fick jag plocka fram mitt medlemskap via ett annat BW- hotell.

Datum för vistelsen: februari 2020
Omdömen sammanställs i samarbete med Best Western
Tack OnAir35778298863
UlrikaW149, Chef på Best Western Sjofartshotellet, svarade på det här omdömetSvarade 10 februari 2020

Hej
Beklagar att du haft en mindre bra vistelse hos oss.
Att vi har valt att ha öppet trots vattenskada beror på att vattenskadan ej påverkar hotellrummen eller matsalen utan endast receptionen. Vi ber dock om ursäkt för det stök som det inneburit att vi fått flytta receptionen till en tillfällig placering.
I förra veckan (v6 2020) hade vi en dag då varmvattnet som försörjer elementen med värme var avstängt under dagen, vi har inte haft flödesvatten avstängt alls och vad jag fått till mig från någon annan har det inte varit problem med det "vanliga varmvattnet".
Jag beklagar verkligen att du upplevt att det varit kallt både i rum och vatten, det är verkligen inte vår mening!
När det gäller ditt medlemskap så får vi info antingen av dig som gäst eller via bokningen om det är angett där att du är medlem. Förstår inte riktigt detta med att du fick plocka fram medlemskapet via ett annat BW-hotell, får vi bara den mailadress du angett när du ansökt om medlemskap så kan vi ta fram ditt medlemskap.
Som sagt, jag beklagar verkligen att du är missnöjd med din vistelse och önskar att du påtalat detta i samband med att du var hos oss så att vi kunde gjort något för dig!

Omdömet skrevs 2 augusti 2019 från mobil enhet

Hotellet ligger när hamnen vilket är bra.

Det finns nästan inga parkeringar så jag fick åka runt sent på kvällen och leta efter en för att sedan springa till hotellet i regnet.

Rummen är ok MEN med tanke på priset 1200kr är dessa ett skämt.

Samma gäller frukosten som inte motsvarar priset man betalar för en natt.

Blir inga fler övernattningar om inte priset sjunker.

Sammanfattningsvis kan man alltså säga att det inte är något fel på hotellet utan överpriser gör att det inte är värt att bo här.

Datum för vistelsen: juli 2019
Tack AndersM1002
UlrikaW149, Chef på Best Western Sjofartshotellet, svarade på det här omdömetSvarade 5 augusti 2019

Hej Anders

Beklagar att du inte ansåg att vi uppfyllde era förväntningar gällande rum respektive frukost.
Då det gäller parkeringsplats så finns det 22 platser i precis anslutning till hotellet, sedan finns det ytterligare 20 st ca 150 meter bort, alltså 42 platser till 42 rum. Brukar sällan vara ett problem att få dessa att räcka till. Att det regnade den kvällen ni kom kan jag tyvärr inte rå för!