“God mat, trevlig personal”
Omdöme om Terrassen

Terrassen
Rankad som nr 19 av 41 Restauranger i Mora
Omdömet skrevs 20 maj 2020 från mobil enhet

Kort och koncis meny med rätter som var lockande. Vi valde lite olika rätter och blev mycket nöjda med allt. Positivt överraskad över storleken på huvudrätten samt dryckesmenyn. Mycket trevlig personal som tog sig tid trots ganska mycket folk.

Datum för besöket: maj 2020
Tack GoranAtoZ

Omdömet skrevs 6 januari 2020

Var här och kollade runt, ligger vid Siljan väldigt fint, en bekant kom, sa ska du följa med in och äta, sagt och gjort, det var lunchbuffé, väldigt fint och fräscht var det därinne, bra personal, vi började plocka och äta, det var väldigt gott, så fortsatte vi tog en bit av var, tvungen att smaka, efterrätten sen ojoj vad god, allt var så superbra, men man åt för mycket, orkade nästan inte gå, vi tackade för oss och sa att det var toppen allt, de blev glada!

Datum för besöket: april 2019
2  Tack babbsan48
Omdömet skrevs 13 augusti 2019

Jag och min kollega har besökt Mora flertalet gånger men inte hittat nån restaurang som varit nått utöver "en bra hamburgare" och efter en del googlande hittade vi Terrassen som såg lovande ut...bra, enkel meny men enkla men fina råvaror...vad kan gå fel? Förrätten (rödbetsgravad röding) var god. Sedan sjönk båten...Jag tog röding med palsternackspuré: överkokt fisk, grynig, grå och smaklös puré, hård sparris (stod även spenat på menyn men den såg jag knappt på tallriken) och några andra menlösa tillbehör som smakade absolut INGENTING..jo jag tror jag såg nån form av rädisor under fisken och icke att förglömma den extremt menlösa såsen. Min kollega fick skicka ut sitt lamm för tillhörande potatiskrokett var kylskåpskall. Det som höjer betyget från en 1:a till en 2:a var personalen (kändes oerfarna och inte så uppmärksamma) som inte protesterade mot min kollegas klagomål utan bad om ursäkt och ersatte snabbt. Jag medger att jag får skylla mig helt själv som inte sa till om maten eller begärde att få byta rätt. När notan kom in såg jag att de hade missat att registrera ett glas vin vilket jag påpekade (rätt ska vara rätt) varvid servitrisen var ödmjuk och sa "att det struntar vi i". DET var den enda anledningen att jag lämnade dricks...Restaurangen har fin miljö både inomhus och utomhus men någonstans verkar de ha tappat bort sig...det räcker inte med fin miljö och fin uppläggning, maten måste vara god och smaka något...framför allt för de priserna. Jag älskar mat, att äta ute och skäms inte ett dugg för att betala dyrt för det...dvs NÄR det är bra...det här var inte ens närheten av bra. Råder att Terrassen tar till sig av min och tidigare kritik och funderar på vad som behövs för att leverera god, smakrik och enkel mat. Hitta en kock som lägger ned lite kärlek för det fanns det inte en gnutta av. Back to basics och gör rätt. Mora förtjänar en bra restaurang!

Datum för besöket: augusti 2019
Tack Anna-Karin K
Omdömet skrevs 28 december 2017 från mobil enhet

Stället hade bra mat. Men priserna gjorde att man förväntade sig ännu bättre. Servicen var inte heller den snabbaste...

Datum för besöket: december 2017
1  Tack Dajzz
Cecilia J, Owner på Terrassen, svarade på det här omdömetSvarade 30 december 2017

Trevligt att höra att ni var så nöjda med maten i vår restaurang. Så här i mellandagarna kan det i bland ta lite längre tid pga att så många gäster inte bokat bord i förväg och därför har vi inte kunnat anpassa antalet servitörer till antalet gäster.
Varmt välkomna åter

Omdömet skrevs 9 augusti 2016 från mobil enhet

Vi bodde på hotellet och åt i samband med det. Maten var ok. Kanske lite väl hög prisnivå för ställets klass. Personalen trevlig och gjorde sitt bästa, trots kunskapsbrister.

Datum för besöket: juli 2016
Tack Danne5701
Cecilia J, Owner på Terrassen, svarade på det här omdömetSvarade 10 augusti 2016

Hej,
Roligt att höra att ni var så nöjda med maten och gladdes åt att vi ger unga människor en chans att utvecklas och få ett första jobb. Tack för att ni valde att äta på vår restaurant.
Varmt välkomna åter

Resenärer som tittade på Terrassen tittade också på

Mora, Dalarnas län

Besökt Terrassen? Berätta vad du tyckte!