“Den bästa och mysigaste Olearys kanske?!?”
Omdöme om O'Learys Mora

O'Learys Mora
Rankad som nr 14 av 41 Restauranger i Mora
Omdömet skrevs 17 mars 2021 från mobil enhet

Den bästa och mysigaste vi varit på, den är inte stor och prålig. Men otrolig charmig liten ombyggt hus. Fantastisk trevlig service av stilig kille som såg till att den lilla skaran människor denna Corona onsdag hade det väldigt trevligt.
Maten var mycket bra, Oxfilé pastan hade gjort Erik Videgård stolt då den var perfekt saltad, vid tillagning. Ceasarsalladen var också mycket bra. Kommer vara vårat självklara stopp nästa gång vi passerar.

Datum för besöket: mars 2021
Tack Plotan

Omdömet skrevs 20 december 2020 från mobil enhet

Vi stannade till för att få något att dricka innan vårt bokade restaurangbesök. Fantastiskt trevlig personal som verkligen var serviceminded. Många som åt där men även många köpte med sig mat. Hit kommer vi gärna tillbaka. Rekommenderas varmt.

Datum för besöket: december 2020
2  Tack bosseb152
Omdömet skrevs 28 augusti 2020 från mobil enhet

Restaurangen i sig är en vanlig olearys med helt ok mat och den klassiska inredningen, men här finns mer att se än maten. Lyckades få ett bord för middag under en längre spöregn-skur (uteserveringen gick inte att använda), mitt under middagstid, under turistsäsongen, under pågående corona-pandemi. Det var full rulle i restaurangen med telefonen ringandes stup i kvarten och folk som kom in och frågade efter bord kontinuerligt. Vi satt mellan dörren och baren, så vi hade uppsikt över hur personalen agerade och hanterade alla gäster. Vilken fantastisk personal! Den hovmästaren de har på olearys skulle kunna få jobb som hovmästare på vilken finkrog som helst i Sverige, så serviceminded, kundorienterad och lösningsorienterad! Kul att se folk som verkligen är på rätt jobb och är bra på det de gör :-)

Datum för besöket: juli 2020
2  Tack 994thereset
Omdömet skrevs 12 augusti 2020 från mobil enhet

Två vuxna och två barn en vardagskväll.. Trevlig och vaken personal, lite stökig uteservering vid ganska trafikerad väg. Vi beställde vitlöksbröd dom var en fralla med vitlökssmör, mycket underlig. Nachochips var helt ok.. Hela familjen beställde burgare, dom var ganska bra, köttet var fryst enligt dom själva och lite gummiaktig, brödet torrt men bra och god smak, goda pommes och en rätt dålig coleslaw.. Allt som allt inte värt 900kr men ingen katastrof.

Datum för besöket: augusti 2020
2  Tack Mr-Patric
Omdömet skrevs 21 juli 2020 från mobil enhet

Först och främst ville mitt sällskap inte ha coleslaw till sin hamburgare, och frågade om hon kunde byta ut denna mot en side-salad. Det fick hon inte. Jag ville byta ut min bearnaisesås mot aioli, det fick jag inte heller. Isåfall skulle jag köpa till denna, vilket är märkligt då olearys har sideorders och såser för samma priser i en egen kategori i sin meny.

Köpte till aiolin ändå och fick med bearnaisen som jag inte ens ville ha, och mitt sällskap fick med en coleslaw som hon inte heller ville ha.

Sjukt onödigt och bara slöseri av mat. Dessutom har jag ätit på flera andra olearys och det har alltid gått bra att byta ut såser osv.

Inte nog med det SÅ TAR DOM 12KR FÖR ETT GLAS VATTEN!!!!!!!!!! Rekommenderar verkligen inte detta ställe, inte alls service minded personal eller chefer för den delen som har bestämt detta

Datum för besöket: juli 2020
Tack Aesmtraveler

Resenärer som tittade på O'Learys Mora tittade också på

Besökt O'Learys Mora? Berätta vad du tyckte!