“Trevligt! ”

Wasastugan
Rankad som nr 25 av 37 Restauranger i Mora
Kök: Svenskt
Omdömet skrevs 25 juli 2020 från mobil enhet

Vi började med vin.. Råkade snegla på menyn och slutade med räkspett, smakrikt, trevlig jordnära personal och allmänt bara trevligt.

Tack Wernerstrom

Omdömet skrevs 17 juli 2020 från mobil enhet

Lite varierande omdömen, men ville ge det en chans, och blev väldigt glad för det. Trevligt ställe med bra service, maten var helt okey även om jag gick på ”säkra” kort som en burgare. Extra plus för ”riktiga” glas till fatölen - Lagunita ipa! Väl värt ett besök.

Tack mrbbq77
Omdömet skrevs 17 juli 2020 från mobil enhet

Vi åt lunchbuffén och den i sig var väl helt ok, prisvärd. Men oj oj oj vad jag var rädd att vi alla skulle bli smittade av Corona. Ingen tog hänsyn, buffén var inte Corona vänlig. Alla skulle ta sin egen tallrik i en stapel av tallrikar (vi vet alla hur det är, det pillas lite på alla). Lång och trång kö både till betalningen och till buffén samt för att ta sig ur och vidare till sitt bord. Nä tack om man är orolig för att bli smittad!

Tack Kajsa H
Omdömet skrevs 1 juli 2020 från mobil enhet

Vi provade att köpa med mat hem ifrån Wasastugan som ligger centralt beläget i Mora. En otroligt mysigt inredd restaurang och pub med cajuninspirerad mat som drivs av de två krögarbröderna André och Michel Feem. Jag tog deras 'Old Orleans Pork Tenderloin', som innebar grillad fläskfilé toppad med en skaldjurscreme, serverad med selleristicka, grillad paprika, pommes och bea. Min partner tog deras 'Chicken Fajita', som alltså var tortillabröd med deras egna fajitaröra, kyckling, nachos, pommes och en vitlökscreme. Vi tog även två sideorders till det. Min fläskfilé som jag tog blev tyvärr lite tråkig och var inte så välkryddad. Skaldjurscremen till, var absolut ingen creme, men i övrigt var allt vällagat, även ett plus att de hade lyckats hålla pommesen krispiga trots att vi köpte hem maten. Majsen var tyvärr helt osaltad men deras coleslaw fick toppbetyg och likaså fajitan. Till dessert tog vi deras blåbärscheesecake, vilken var helt magiskt god. Tyvärr har de väldigt höga priser på rätterna, dock väldigt trevlig personal. Jag skulle absolut ge stället en chans till nästa gång jag är i Mora!

Tack SofiaEkBerggren
Omdömet skrevs 30 januari 2020 från mobil enhet

Stora lokaler, men väldigt dåligt med sittplatser för lunchgäster. Här skulle mycket kunna göras för att få till en mer välkomnande restaurang.
Många tomma kantiner på buffébordet då vi kom. För få anställda för att hinna med?
All tillbehör till buffén stod på bord utan skydd ovanför. Smittrisk!
Fläskfilén seg tyvärr. Goda frasiga pannkakor.
Tre toaletter varav en med urinoarer. Inga symboler på dörrarna vilket medför att "damer" lätt kliver in rakt på "herrarna" vid urinoarerna. Toaletten ofräsch.

Datum för besöket: januari 2020
Tack Ann C

Resenärer som tittade på Wasastugan tittade också på

Besökt Wasastugan? Berätta vad du tyckte!