“Gott och snabbt.”

Wasastugan
Rankad som nr 20 av 39 Restauranger i Mora
Kök: Svenskt
Omdömet skrevs 24 juni 2017 från mobil enhet

Denna restaurang har en stor uteservering alldeles intill Zornmuseet och gården. Personalen är snabb och effektiv, maten är god och miljön underbar.

Datum för besöket: juni 2017
Tack CG453

Omdömet skrevs 25 december 2016 från mobil enhet

Ät dagens lunch, som inte kan mäta sig med inredningen. Pampiga stockar och hembygd känsla. Värt att stanna för att se interiören.

Datum för besöket: juli 2016
Tack mikaelo403
Omdömet skrevs 25 november 2016

Väldigt trivsam restaurang med låg bakgrundsmusik. Personalen får högsta betyg och maten likaså. Det fanns inte så jättemånga maträtter på menyn, men det räckte. Det fanns desto mer drickbart att välja mellan. Det enda som drar ner betyget från full pott var priserna, som jag tyckte var i överkant. Det kostade nästan 500 kr för mig och min son, och då ska man tänka på att jag valde en förrätt istället för en middag.
Jag valde som sagt en förrätt då jag inte var särskilt hungrig och jag fick rejält med mat. Det såg mer ut på min tallrik än de som valde en kötträtt för 269 kr. Men hela sällskapet på 6 personer skröt över maten och alla var riktigt nöjda.
Dukningen var snygg och toaletterna var rena och fräscha!
Jag äter gärna här igen när jag kommer till Mora!

Datum för besöket: november 2016
Tack Christina E
Omdömet skrevs 2 oktober 2016

Fantastisk byggnad om man gillar rejält stocktimmer. Vi åt en frikostig buffé till lunch med fisk och kött och massor av grönsaker, sallader m.m. Buffén var klart prisvärd. Trevlig hjälpsam service. Rekommenderas.

Datum för besöket: september 2016
Tack Bo R
Omdömet skrevs 26 september 2016

Det är riktigt rejäla stockar i väggarna till den här stugan. (Fast stuga är väl egentligen något man förknippar med ett mindre hus, det här är en stor anläggning!) Besökte stället under en varm dag då det passade med glass. Wasastugan erbjöd ett brett utbud av glas från olika tillverkare. Okej kaffe. Måttliga priser. Ganska tråkiga omgivningar, men som sagt: Fascinerande stockar!

Datum för besöket: juli 2016
Tack JN654

Resenärer som tittade på Wasastugan tittade också på

Besökt Wasastugan? Berätta vad du tyckte!