Lås de lägsta priserna från de här webbplatserna
FindHotel
eDreams
Agoda.com
Omdömet skrevs 20 maj 2016

Vi var tre vänner som bokade boende ett år i förväg inför Vasaloppet. Vi blev lovade en egen stuga eller eget rum på Prinsgården och betalade ca 1000 kr per person för detta. När vi väl var på plats visade det sig att vi skulle bo inneboende i någons hem i Mora. Detta helt utan information innan. När vi försökte få hjälp att rätta till detta som uppenbarligen gick helt fel till var det väldigt motsträvigt. Att få annat boende kunde endast KANSKE ordnas många timmar senare. Eftersom vi hade rest långt, var framme sent på kvällen och skulle köra Vasaloppet dagen efter efter vågade vi inte vänta på denna kanske flytt utan hoppades på att Prinsgården skulle vara måna om att rätta till detta vid kontakt senare. När jag mailade Prinsgården efter hemkomst svarade dom inte på mail. Det enda rimliga vore att de erbjöd sig att betala tillbaks en del av pengarna. Extremt dåligt service. Kan absolut inte rekommenderas om man vill vara säker på vad man får. Vill man bo inneboende rekommenderas Airbnb varmt. Betydligt billigare och där får man det man förväntar sig!

Datum för vistelsen: februari 2016
1  Tack Agneta W
Omdömet skrevs 12 september 2015 från mobil enhet

Detta är det 4e året vi besöker Prinsgården; hur mysigt som helst! Andra året i rad som vi bott i härbret ute på gården med eget kök och toalett. Lugnt och skönt ställe där vi varje år blir väl omhändertagna av personalen. När vi har gått ut på middag och inte velat ta bilen så har vi fått låna cyklar och åtskilliga gånger fått hjälp med vägbeskrivningar via telefon oavsett tidpunkt på dygnet ;-) vi kan varmt rekommendera detta underbara ställe, och kommer garanterat tillbaka även nästa år... Eller kanske redan i vår? :-)

Datum för vistelsen: september 2015
4  Tack cristincato
linus d, Hotelldirektör på Prinsgarden Bed & Breakfast, svarade på det här omdömetSvarade 14 september 2015

Tack
sådan här uppskattning är värt allt hårt arbete.
Hoppas vi ses snart igen.

Med vänliga hälsningar

Omdömet skrevs 28 augusti 2015 från mobil enhet

Otrevlig personal. Erbjuder enklare rum än vad som beställts. Vid tvist om betalning håller ägaren sig undan och skickar räkning via Kronofogden. Mycket otrevlig upplevelse. Mora kändes därefter som en ogästvänlig stad. Åk till Rättvik eller Leksand istället!

Datum för vistelsen: juli 2015
4  Tack rolfgeklund
linus d, Kundansvarig på Prinsgarden Bed & Breakfast, svarade på det här omdömetSvarade 14 september 2015

Ni fick tre olika rum att välja på men efter som ni ville ha ett rök rum som för övrigt inte finns i Sverige så avstod ni att bo hos oss och booking skickade därefter givetvis en faktura på utebliven ankomst precis enligt reglarna.

Omdömet skrevs 14 april 2015

Min upplevelse var tyvärr ingen höjdare. Övernattade en fredag till lördag på Prinsgården på väg hem från en affärsresa.
När jag checkade in var de trevliga och väldigt tillmötesgående. Men när det blev senkväll/natt började receptionisten (som jag gissar på var ägare) att väsnas och det lät som att de möblerade om hela huset jag bodde i.
När jag sedan efter 2-3 timmars stök gick upp och påpekade det blev de genast mycket aggressiva och hotfulla.
Kan inte rekommendera detta ställe.

Datum för vistelsen: mars 2015
Tack 20 150 415
linus d, Chef på Prinsgarden Bed & Breakfast, svarade på det här omdömetSvarade 25 juni 2015

Hej
Ingen personal bor i fastigheten men däremot så hade Prinsgården en praktikant under den aktuella tiden som bodde i ett av rummen på övervåningen som uppenbarligen inte hanterat gästerna enligt Prinsgårdens riktlinjer.
Prinsgården ber om ursäkt för det inträffande och hoppas kunna gottgöra dig på något sätt.
Med vänliga hälsningar

Omdömet skrevs 27 september 2014

Helt ok ställe för ett par övernattningar. Olika inredning i varje rum gjorde det lite mer personligt, men annars ganska enkelt. Olika standard på olika rum och badrum. Ligger en bit från Mora centrum, men fint i närheten av vattnet. Får man ett bra pris och har tillgång till bil kan detta vara ett bra alternativ.

Fanns möjlighet att hyra cyklar samt tvätt-maskin etc, vilket ju kan vara bra om man stannar lite längre.

Rumstips: Be om rum som inte ligger ut mot riksvägen, då denna blir trafikerad tidigt på morgonen och kan upplevas störande.
Datum för vistelsen: september 2014
1  Tack 84marieh