FindHotel
Destinia.com
Hurb
StayForLong
Omdömet skrevs 10 april 2021

Allt man behöver finns på plats, rent och bra städat. Alla rum på bottenplan. Fri parkering utanför hotellet. 15 min. promenad till centrum. Rejäl frukost som var "virus"säker med plasthandskar och alko gel vid ingången. Enda nackdelen var att rummen är väldigt lyhörda.

Datum för vistelsen: mars 2021
2  Tack Christer S
Omdömet skrevs 8 mars 2021

Bodde i en av stugorna. Stugan var fräsch och fin, frukostpaket ingick. Lite "dyrt" kan
jag ändå tycka att det var för en enkel stuga, men kan också ha varit säsongen. som i sig var dyr. Men trevlig camping, med egen badstrand.

Datum för vistelsen: juni 2020
Tack MikaelS562
Omdömet skrevs 21 februari 2021

Bodde i samband med Vasan (Har gjort det 3-4 år) Lika besviken varje år..! Nu bodde vi på hotellet, tidigare stuga. Själva rummet var helt OK, lite slitet men sköna sängar.

+ Bra läge till vasan!
+ Nära centrum (ca 10 min gång)
+ OK hotellrum. Lite slitet men funkar om man "bara" ska sova, förvara packning, vill ha nära till dusch efter loppet.
+ Frukost, helt OK. Finns det som brukar finnas på en buffé.

- Rörig frukost i år pga covid-19. Personalen verkade inte vara överens om varför det fanns frukostpåse och vilka som "fick" beställa den eller inte..?
- Lite parkeringsplatser om det är mycket folk på hotellet.
- Ingen i personalen verkar ha 100% koll på något. Detta har vi fått bevis på varje år!!
- Man måste själv vara helt säker på VAD och NÄR man har bokat och om allt är betalat.

Tyvärr är enda orsaken till varför vi bor där enbart läget vid Vasan..
Personalen är trevlig men för oss har det ALLTID blivit strul med något! Känns som dålig kommunikation och ledarskap för att det ska kunna fungera bättre!

Rumstips: Boka i tid (om du ska bo till Vasan) Bra gångavstånd till centrum, och skidspår genom campingen. Ha dock full koll på din bokning!
Datum för vistelsen: februari 2021
2  Tack annamicaelah
Omdömet skrevs 24 augusti 2020 från mobil enhet

Väldigt trevliga rum och frukosten var magiskt god, vi hittade allt som önskades. Personalen var mkt vänlig och omtänksam. Hotellet ligger precis intill campingen som det finns flera olika aktiviteter på, cykling, minigolf, bowling, trampbil, spelhall, badhall, ishall, skatepark, kanotuthyrning, mm. (Det ska tilläggas att Moraparken inte äger alla dessa aktiviteter utan en del ligger under kommunens regi-personalens information) Närheten till träningsspåret - löp - skidor gör att detta är det perfekta stället för dig som vill vila upp dig lite eller för dig/er som vill röra lite på sig med vänner, familj eller träningskompisar. Hotellet har även bastu och gym som ingår för hotell gästerna. En skön avkopplande stund i bastun efter ett par km i löpspåret. Även en konstgjord ”insjö” med sandbank ligger inom gångavstånd så man kan enkelt bada naturligt eller i älven. Hotellet har även en liten kiosk så man kan handla div små saker eller en glass/kaffe.

Här har man tänkt till lite extra och skapar matlådor av div maträtter som blir över och säljer de som frysta mat lådor, ett väldigt bra insiativ och miljötänk/svinntänk.
Att man dessutom har möjlighet till eget snabb kaffe/te på rummet som ingår är väldigt bra, (men jag tror man skulle tjäna mer på både miljön och ekonomin om man erbjuder detta fritt i ett par maskiner istället ute i lounge delen för hotellets gäster) Skulle man behöva göra några justeringar på rummet så önskvärt är en termostat för justering av ventilation på rummet, kylskåp samt en fri gemensam ismaskin hade vart önskvärt på hotellet. Annars är det ett mkt komplett fräscht och mysigt hotell.

Närheten till Moracentrum som ligger på 15-20min gångavstånd eller ca 5min bil gör att detta passar även för barnfamiljer då man kan få fler aktiviteter, matmöjligheter, bio, strandkajen mm. Hotellet är familjevänligt och det finns barnstolar vid frukosten.
Detta ställe gillar vi verkligen och kommer att återvända till, hotell, stuga, husbil det återstår att se vad vi väljer då.

Datum för vistelsen: augusti 2020
Tack yesbox19
Omdömet skrevs 30 juli 2020 från mobil enhet

Det var rent och hade ett bra läge, där slutar det positiva.
Rummen var mycket slitna. Handdukarna har varit med länge.
På frukosten var det mycket trångt, Corona avstånd fungerade inte alls. Svårt att hitta sittplats tom. Det glutenfriabrödet var mycket torrt, bad om nytt och personalen kom ut med lika torrt bröd dag 1. Dag2 låg samma torra bröd framme men då kom de ut med nytt när jag frågade igen.
Tips till hotellet är att bara tina så mycket som varje kund frågar om och inte låta glutenfritt bröd ligga framme.
För få parkeringsplatser, fick parkera på gräset.
Här blir det inga fler besök.
De tar ett pris som om de var ett fint hotel men är mer som ett slitet vandrarhem där lakan och frukost ingår.

Datum för vistelsen: juni 2020
2  Tack sgu2016