Kostnadsfri avbokning till den 21-12-17
Expedia.com192 US$
Priceline192 US$
eDreams192 US$
Omdömet skrevs 15 augusti 2021 från mobil enhet

Det som genomsyrade våra två nätter var att all personal var så trevliga, glada och tillmötesgående. Sedan var maten på hotellets restaurang mycket god, sängarna sköna och rummet välstädat. Som bäddat för ett återbesök i trevliga Mora.
Fint läge nära vattnet.

Datum för vistelsen: augusti 2020
Restyp: Reste i arbetet
2  Tack GoranAtoZ
Omdömet skrevs 3 augusti 2021 från mobil enhet

Orsaken till 3 är dels att vi bara stannade en natt o hade inte tid att besöka spa avdelningen.
Lite halvbuttert bemötande från receptionenssida, den äldre damen gav inte ett vänligt intryck, och fortsatte så under de ggr vi hade med receptionen att göra. Lite synd, ALL annan personal bemötte oss med ett vänligt leende.
Lite osäker om restaurangen hade öppet eller baren.

Trevlig frukostmatsal, standard-standard frukost. Min son o jag stannade en natt på Scandichotell hotell i Kiruna tidigare i sommras- de hade ett fräschare utbud som frukost, och dessutom godare….

BRA rum, trevligt, rent o fräscht.

En intressant observation är att receptionen utfärdade fler parkeringsbevis än vad det fanns p-platser……framåt kvällen/natten blev det tydligen en del desperata parkeringar.

Läget, kan inte bli bättre. 1min promenad till Zornhuseet, 1min till Vasaloppsmålet. Lätt att hitta och att köra till.

Datum för vistelsen: augusti 2021
Tack PerA026
Omdömet skrevs 3 augusti 2021 från mobil enhet

Ett stopp på vägen hem och jag är glad att vi bodde på det här fina hotell, otrolig altan att sitta på och äta en god middag med utsikt över sjön. Trevlig personal, god mat och bra service. Bra sängar och tyst och lugnt samt god frukost. Gott om parkeringsplatser.

Datum för vistelsen: augusti 2021
2  Tack anital529
Omdömet skrevs 26 juli 2021 från mobil enhet

Fyrstjärnigt hotell med låg service nivå.
Inga dagstidningar för hotellgästen
att läsa men man säljer dagens tidning.
Glömmer man tandkräm får man KöPA
minitub för 20 kr.
Anslag på toalettdörrar i entrén: Om du ej är gäst, swischa 20 kr!
Inga generösa signaler till gäster!!!!!!!!
F.ö låg rumsstandard: Ingen AC. Toalettstolen svåråtkomlig,
Frukosttiden maximerad till 30 min!!!Svårt hinna med!
Endast priset är fyrstjärningt!
Vi är djupt besvikna på Mora hotell!

Datum för vistelsen: juli 2021
Tack 701anita_
Omdömet skrevs 25 juli 2021

Vi var där i två natter. Helt okej hotel om det är inte varmt ute. Hotel saknar AC. En natt kunde vi inte somna innan kl.01.00 pga. värmen i rummet Hotel har bassäng men den är för liten för att simma i.
Det ligger i centrala Mora och har egen parkering. Frukost är bra och personalen var trevliga

Datum för vistelsen: juli 2021
Tack GoranJ