Lås de lägsta priserna från de här webbplatserna
Expedia.com192 US$
Priceline192 US$
eDreams192 US$
Travelocity192 US$
Orbitz.com192 US$
Omdömet skrevs 3 augusti 2021 från mobil enhet

Orsaken till 3 är dels att vi bara stannade en natt o hade inte tid att besöka spa avdelningen.
Lite halvbuttert bemötande från receptionenssida, den äldre damen gav inte ett vänligt intryck, och fortsatte så under de ggr vi hade med receptionen att göra. Lite synd, ALL annan personal bemötte oss med ett vänligt leende.
Lite osäker om restaurangen hade öppet eller baren.

Trevlig frukostmatsal, standard-standard frukost. Min son o jag stannade en natt på Scandichotell hotell i Kiruna tidigare i sommras- de hade ett fräschare utbud som frukost, och dessutom godare….

BRA rum, trevligt, rent o fräscht.

En intressant observation är att receptionen utfärdade fler parkeringsbevis än vad det fanns p-platser……framåt kvällen/natten blev det tydligen en del desperata parkeringar.

Läget, kan inte bli bättre. 1min promenad till Zornhuseet, 1min till Vasaloppsmålet. Lätt att hitta och att köra till.

Datum för vistelsen: augusti 2021
Tack PerA026
Omdömet skrevs 3 augusti 2021 från mobil enhet

Ett stopp på vägen hem och jag är glad att vi bodde på det här fina hotell, otrolig altan att sitta på och äta en god middag med utsikt över sjön. Trevlig personal, god mat och bra service. Bra sängar och tyst och lugnt samt god frukost. Gott om parkeringsplatser.

Datum för vistelsen: augusti 2021
2  Tack anital529
Omdömet skrevs 26 juli 2021 från mobil enhet

Fyrstjärnigt hotell med låg service nivå.
Inga dagstidningar för hotellgästen
att läsa men man säljer dagens tidning.
Glömmer man tandkräm får man KöPA
minitub för 20 kr.
Anslag på toalettdörrar i entrén: Om du ej är gäst, swischa 20 kr!
Inga generösa signaler till gäster!!!!!!!!
F.ö låg rumsstandard: Ingen AC. Toalettstolen svåråtkomlig,
Frukosttiden maximerad till 30 min!!!Svårt hinna med!
Endast priset är fyrstjärningt!
Vi är djupt besvikna på Mora hotell!

Tack 701anita_
Omdömet skrevs 25 juli 2021

Vi var där i två natter. Helt okej hotel om det är inte varmt ute. Hotel saknar AC. En natt kunde vi inte somna innan kl.01.00 pga. värmen i rummet Hotel har bassäng men den är för liten för att simma i.
Det ligger i centrala Mora och har egen parkering. Frukost är bra och personalen var trevliga

Tack GoranJ
Omdömet skrevs 23 juli 2021 från mobil enhet

Stannade här 2 nätter med dottern. Och det var helt ok för att sova, även om rummet var väldigt varmt. Gick visserligen att öppna fönstret men låg mot solen på kvällen så man släppte in värmen mer än vad det svalkade. Det fanns inte heller några ordentliga mörkläggningsgardiner. Hur man än drog så kom det in mycket ljusglipor.

Frukosten var verkligen ingenting att hurra för. Det var dåligt placerat med tanke på covid 19. Det behövs tydligare riktlinjer för hur man ska gå runt då folk bara tränger sig som vanligt. Utbudet av frukosten var knapphändig. Det var ok men inte mer.

Det som var ett plus var relaxavdelningen. Verkligen superfin! Hade dock önskat en personal. Trots maxantal så fortsatte folk komma in, då utan nummerlapp som behövdes för att hålla koll på maxantalet.

Tveksamt om det blir något mer besök här.

Rumstips: Ha inga höga förväntningar
Tack 569bellap