“Mysigt”
Omdöme om Mora Kaffestuga

Mora Kaffestuga
Rankad som nr 1 av 1 Smått och gott i Mora
Omdömet skrevs 12 oktober 2020 från mobil enhet

Trevlig kaffestuga med goda bullar och gott kaffe. Mysigt med DN att läsa och mycket tillmötesgående personal.

Datum för besöket: oktober 2020
2  Tack 925monicak

Omdömet skrevs 21 september 2020 från mobil enhet

Vi köpte med en påse med bonnkakor och ett wienerbröd och en sockerbulle. Wienerbrödet var frasigt och med god smak. Sockerbullen var full av kardemumma och smakade jättegott. Bondkakorna var precis så som en bondkaka ska vara. Rekommenderar detta fik å det varmaste

Datum för besöket: september 2020
Tack O1832SXannes
Omdömet skrevs 7 augusti 2020

Har varit här minst en gång varje sommar så länge jag kan minnas, och det är alltid ett besök att se fram mot. Menyn är typisk cafémat med pajer, mackor och sallader - min favorit är den bakade potatisen med skagenröra. Bakverken håller naturligtvis toppklass också. Sitt helst inne i de hemtrevliga rummen med ett hopplock av möbelstilar. Inte lika trevligt i plaststolarna ute på gräsmattan, där både bin och fåglar surrar runt.

Datum för besöket: juli 2020
2  Tack Mohnomishe
Omdömet skrevs 10 juli 2020 från mobil enhet

Ett klassiskt trevligt café. Stort utbud av godsaker. Många sittplatser, många rum samt uteplats i trädgården.

Datum för besöket: juli 2020
Tack Augusti14
Omdömet skrevs 30 juni 2020

Anlände en kvart före stängning men det var inga problem att få en kopp kaffe och en napoleonbakelse. Bra med uteservering. Trevlig personal som ej stressade på. Gott kaffe. Massor av klassiska bakverk.

Datum för besöket: juni 2020
1  Tack Lejonbruden

Resenärer som tittade på Mora Kaffestuga tittade också på

Mora, Dalarnas län

Besökt Mora Kaffestuga? Berätta vad du tyckte!