“Som vanligt mat i hög klass.”

Käk & Plock - Restaurang Mora
Rankad som nr 4 av 37 Restauranger i Mora
Beskrivning: Vår mat är vällagad med influenser från världens alla hörn. Efter många arbetsår i köket har vi byggt upp en kunskap om hur man lagar god mat. Vårt stora intresse för råvaror, smaker och olika matkulturer, i kombination med varandras erfarenheter, har tagit oss dit vi är idag. Svenskt möter sydamerikanskt som möter asiatiskt som möter en riktigt god gare. Ni fattar. Vi har landat i den mat som vi själva tycker om. Det är inte svårare än så. Välkomna till Käk & Plock.

Jag har tidigare enbart besökt restaurangen för lunch och har alltid vart imponerad då lunchen haft en mycket hög kvalitet. Igår kväll prövade vi restaurangen för middag. Personalen kom direkt och hjälpte oss till vårt bord och erbjöd dryck. Vi njöt av ett gott vin och en drink som var mycket god. Vi påbörjade vår middag med råbiff som var mycket god. Den bjöd på många saker som alla kompletterade varandra bra. Till huvudrätt avnjöt vi Moules frites och oxfilé. Även dessa rätter höll toppklass. Rätterna var stora varpå vi inte orkade någon efterrätt. Helt klart en av Moras bästa restauranger.

Datum för besöket: maj 2021
Tack lisaj992

Omdömet skrevs 7 maj 2021

Perfekt läge mitt på gågatan. Alltid vällagade och mycket goda rätter, med det lilla extra. Dagens kyckling med gurkyoughurt och asiatisk sallad var otroligt god, perfekt smakbild. Något höga priser, men absolut den godaste maten i Mora. Maträtterna känns exklusiva och kreativa.

Datum för besöket: maj 2021
Tack m0ra74
Omdömet skrevs 21 april 2021 från mobil enhet

Trevlig ny restaurang på gågatan i Mora, nära till parkering. Fint inredd restaurang med många sittplatser med bra avstånd från varandra. Bra Corona ordning i restaurangen. Flera lunch alternativ att välja på. Väl värt ett besök!

Datum för besöket: april 2021
1  Tack MVGB
Omdömet skrevs 3 april 2021

Andra gången gillt... Oerhört bra service och formidabel smakupplevelse! Fjällröding... Mmm... Perfekt tillagad med smaker och konsistens värt många Michelin-stjärnor.
Churros til dessert.... Mmmm... Inget pre-fab här inte.
Liten härlig restaurang i lilla Mora med stort hjärta i service och kvalitet.

Datum för besöket: april 2021
Tack ESTlupp
Omdömet skrevs 17 mars 2021 från mobil enhet

Lunch med det lilla extra. Var på genomresa och stannade för lunch. Fräsch, snygg o trevlig miljö. Bra variation på lunchutbudet. Snabb o bra service. Definitivt värt att vika av några meter från 45:an för att få en måltid som gör gott för kropp o själ

Datum för besöket: mars 2021
Tack HeRaHelene

Resenärer som tittade på Käk & Plock - Restaurang Mora tittade också på

Besökt Käk & Plock - Restaurang Mora? Berätta vad du tyckte!