Trip.com
eDreams
Travelocity
Omdömet skrevs 13 september 2020 från mobil enhet

Vi var två vänner som checkade in på Åkeshofs slott och fick ett mysigt men hyfsat enkelt rum i Trädgårdsvillan. Lampan fungerade inte men efter att vi uppmärksammat personalen på de byttes den omgående. Vi hade bokat 4-rätters Chefs Choice på slottets vegetariska restaurang Råkoko och såg mycket fram emot det. Inredningen var fantastisk och annorlunda med vackra målningar med växter på. Vi hade fått bord kl18:30. Vi blev visade till vårt bord och skulle precis få menyn uppläst när en annan servitris dyker upp med våra första rätter. Ingen presentation av vad vi skulle äta gavs, ingen beställning av dryck och en av de tre smårätterna - den med gurka var oätlig pga nån salt/stark krydda. Det verkade nästan som att någon tappat kryddkaret över rätten. Efter ca 10 min bad vi ytterligare en gång om att få beställa dryck, efter ca 30 min kom den. Då fick vi uppmärksamma dem om att vi inte fått något bröd. Sen tog det nog 45 min innan vi fick säga till om att vi gärna tog vår andra rätt samt fick info om vad vi precis ätit. Andra rätten serveras utan att någon berättar vad det är. Vi får återigen kalla till oss en servitris som snällt berättar att det är burrata. Tror vi har sammanlagt 4 olika servitriser under vår kväll. Sedan märker vi att det glömts lägga ut servetter till gästerna och en servitris springer runt för att dela ut det i efterhand. Vi får efter återigen ett påpekande berätta att vi gärna tar vår varmrätt och vill beställa vin till den. Första servitören meddelade att man kunde välja protein till varmrätten men någon fråga om vi vill ha det får vi inte. Varmrätten kommer in, spetskål med svamp - mycket gott! Och likaså vårt vin. Nu är kl20:30 och vår sittningstid är eg slut men vi har inte ens hunnit mer efterrätten efter 2h. Sedan går en servitris runt och frågar om vi önskar ngt mer och vi får påpeka att vi inte fått någon efterrätt. Sedan kommer efterrätten och vi kompenseras med varsitt glas champagne pga allt strul. Det verkar vara genomgående för alla gäster denna kväll. Mat delas ut till fel bord. Gäster som kommit långt efter oss har fått mat före oss, trots att vi ätit samma meny. Kort sagt - helt ok boende, god mat men sååå rörigt i restaurangen med förvirrade servitriser, och då var det bara 7 sällskap i restaurangen och 4-5 servitriser.

Frukosten dagen efter var god men när vi dök upp 09:15 (frukost serveras till 10:00) var mycket slut och vi fick hela tiden fråga servitrisen om det fanns mer av tex brieost, mjölk, croissant etc och möttes hela tiden av en sur min när vi bad om något. Trist!

Datum för vistelsen: september 2020
Tack Aza79
Lena-Carin Boman, Hotelldirektör på Åkeshofs Slott, svarade på det här omdömetSvarade 23 september 2020

Vill börja med att tacka för din feedback, den är alltid viktig för oss. Just den här kvällen är vi medvetna om att det var rörigt det hade naturligtvis sina orsaker och vi är verkligen ledsna att det drabbade er.
Vi skall även se över våra rutiner vad gäller påfyllningen på frukostbordet vår ambition är att den som skall vara en skön avslutning på en weekend hos oss.

Omdömet skrevs 23 augusti 2020 från mobil enhet

Jättegod mat, jättefin lokal och jätte urusel personal, faktiskt en aning aggressiv. Vissa rum rätt kass andra jättefina, frukost rätt liten men ok.

Röker du cigarr ute kommer personalen direkt och hotar med att spruta brandsläckare på dig. Nytt för mig.

Datum för vistelsen: augusti 2020
Tack Pontus111
Lena-Carin Boman, Hotelldirektör på Åkeshofs Slott, svarade på det här omdömetSvarade 31 augusti 2020

Hej Pontus !
Glad att höra att du tyckte om vår mat och våra lokaler, våra utomhusmiljöer är rökfria.

Omdömet skrevs 8 januari 2020

Vi och våra få bröllopsgäster käkade vegetarisk middag i restaurangen samt bodde på slottet en natt i samband med vårt bröllop. Fin restauranglokal och god mat. Vi tyckte mycket om tjejen som serverade och servade vårt lilla sällskap hela kvällen.
Tack för god mat, fin service och för bubblet!
Hotellrummmen var basic men bra. Nice att även frukosten var vegetarisk.
/Martin & Emma

Rumstips: Observera att vissa rum endast nås via trappor såväl utomhus som inomhus då hotellrummen ligger i kringliggande flyglar.
Tack martinandemmah
Omdömet skrevs 15 december 2019 från mobil enhet

Vi besökte slottet och åt den vegetariska brunchen tillsammans med släkten.

Det var utan tvekan den godaste vegetariska buffén jag ätit. Det hade inte snålats med smaksättningen och allt var vällagat och fräscht. Utbudet var inte gigantiskt, om man tycker det är viktigt, men jag förordar alltid kvalité före kvantitet. Och det var på inget sätt snålt. Alla rätter var också olika så det kan nog finnas något för alla smaker.

Vi fick veta att matsalen var helt nyrenoverad, men de hade verkligen lyckats få det att kännas genuint med en lyxig prägel. Den som ordnat dekorationer och blomsteruppsättningar hade också gjort ett mycket bra jobb.

Tack 449asam
Lena-Carin B, Hotelldirektör på Åkeshofs Slott, svarade på det här omdömetSvarade 19 december 2019

Tack för ditt fina omdöme, vi blir så glada att ni tyckte om vår vegobrunch och vårt fina slott.
Så härligt det låter att ni var här hela släkten. Välkomna åter !

Omdömet skrevs 1 december 2019 från mobil enhet

Åt en fantastisk brunch på Råkoko på Åkeshofs Slott! Många olika rätter, alla vi provade var jättegoda, föll för bönchillin! Avslutade med en härlig saffranskaka! Denna brunchen kan rekommenderas! Trevlig personal och fin miljö!

Tack Anne Marie B

Tack för att ni kom och förgyllde vår söndag.
Välkomna åter och bönchillin kommer att finnas kvar !