eDreams
Travelocity
Snaptravel
Orbitz.com
Omdömet skrevs 7 november 2019 från mobil enhet

Rätt ok hotell när behovet är att direkt vika sig och sova, käka frukost och dra. Utöver det är mer ”njaa”. Att köpa ett glas vin i den kombinerade varen/receptionen visar verkligen det, man har en inte direkt omfattande vinlista, ändå måste man peka att det är det tredje vinen uppifrån. Sen kan inte den första personen öppna flaskan utan lämnar till nästa som inte heller kan men försöker ändå och drar sönder korken (riktigt bra vin dock, minus korksmulorna).
I övrigt var rummet helt ok städat och kan man stå ut med att bo precis under inflygningen så funkar det.

Datum för vistelsen: november 2019
Restyp: Reste i arbetet
Tack CoccodrilloOsd
Voyage142947, Platschef på Mornington Hotel Stockholm Bromma, svarade på det här omdömetSvarade 14 december 2019

Hej och tack för att du tar dig tid att skriva.

Tråkigt att det inte blev en bättre vinupplevelse. Vi vill ju att vår restaurang ska vara enklare än "fine dining" men med mycket hög kvalité på både mat, vin och service. Det du berättar gör oss uppmärksamma på att vi nog behöver utveckla delar av detta lite. Glad att du tyckte om vinet!
Hoppas du kommer tillbaka och väljer att både äta och dricka vin. På återseende!

Hälsningar, Christina

Omdömet skrevs 6 november 2019 från mobil enhet

Jag har bott i alla rumstyper på detta hotell. Det bästa tycker jag är John blund rummen utan fönster. ( det är även de billigaste )
I de rummen riskerar du inte att frysa lika mycket eller bli störd av trafiken. Bromma flygplats ligger bredvid och har sin luftbro alldeles över hotellet. En ökänd motorcykelklubb har sitt näste i närheten och de besöker hotellet med jämna mellanrum vilket inte känns så tryggt.
Räkna med att det fattas nåt på rummet eller att något är trasigt (typ lyse, dushställning..) Vissa rum har problem med avloppet så en hemsk stank kommer från badrummet. Det har inte varit några problem med att byta rum för mig dock när jag råkat få ett sådant rum.
Städningen är inte ok då damm och hår finns på sängkanten bl a
Frukosten är mycket bra och restaurangen mysig! Mycket trevlig kock med personal och de har även god mat (hamburgare, pasta osv) kvällstid.
Mycket gott fikapaus fina konferensrum på översta våningen om ni funderar på att ha konferens där.
Dock stör flygen!
Mycket stort och välutrustat gym på översta våningen!

Datum för vistelsen: oktober 2019
Restyp: Reste i arbetet
Tack Lillaloon

Hej och tack för att du tar dig tid att ge oss viktig feedback!

Glad att du tycker om våra John Blund-rum. Det är du inte ensam om så nu bygger vi fler. Dom är verkligen extra sköna om man är känslig för ljud. Men huset är stort och vi har även andra rum längre bort från inflygningen om du önskar det nästa gång. Skönt är ändå att inga flyg går över oss nattetid.

Att saker fattats på ditt rum eller att det varit dåligt städat är förstås inte bra. Men det verkar som att du brukar ha en dialog med personalen när du är här och det uppskattar vi mycket.
Avloppslukten kan ibland vara svår för oss att fånga så vi är väldigt tacksamma om vi direkt får information om detta från er gäster. Och självklart vill vi alltid snabbt byta rum när detta påträffas.

Så glad att det är så mycket du uppskattar hos oss! Hoppas du snart kommer tillbaka. Under början av 2020 renoverar vi och bygger om en stor del av våra rum och jag hoppas att du kommer tycka om dom.

På återseeende!

Omdömet skrevs 14 oktober 2019

Ett hotell för dig som inte är så kräsen och vill ha nära till flygplatsen. Städningen va usel (gjorde misstaget att titta under madrasskyddet innan avfärd) och hotellfrukosten erbjöd inget extra. Personalen va ok men märks att de mer är fokuserade på sina uppgifter än att erbjuda sina gäster bästa servicen.

Datum för vistelsen: september 2019
Restyp: Reste ensam
Tack HelenaA1610

Hej och tack för din feedback!

Inte roligt att du upplevt rummet dåligt städat. Hoppas du talade med personalen om det direkt på plats. Sådant vill vi omedelbart få åtgärda. Om det inte varit vid avresa hade vi förstås gärna bytt ditt rum till ett annat.

Tråkigt att du inte tyckte om vår frukost. Jag hade så gärna önskat jag fick veta vad du saknade där. Vi får alltid så mycket bröm för just den. Men alla våra gäster har ju olika tycke och smak så vi vill gärna veta vad vi kan komplettera med, om möjligt.

Omdömet skrevs 13 oktober 2019

Det här hotellet är inte för dig som ska ha en cityweekend, men däremot perfekt om du ska flyga från Bromma eller har en idrottsturnering el dyl. Hotellrummen är ganska små, men har allt. Frukosten är mycket bra och väl tilltagen buffé.

Datum för vistelsen: oktober 2019
Tack Its_hammer_time_swed

Stort tack!

Instämmer i det. Att vårt hotell passar väldigt bra om du reser till/från Brommaflygplats. Och absolut för alla tänkbara idrottssammanhang. Men faktiskt, även för den som vill ha en City weekend. Vi har väldigt bra (och många olika) kommunikationer som tar dig direkt in till Stockholm City härifrån. Knappa 30 minuter tar det att ta sig in till Sockholms allra innersta kärna.

Glad att du tyckte om både rum och frukost.
Varmt välkommen tillbaka!

Omdömet skrevs 30 september 2019

Mornington är ett bra hotel i Bromma för ett bra pris. Rent och bekvämt. Dock lite slitet vilket främst syns på målade ytor. Också lite kyligt, men det visades sig vara deras största fördel. Medan andra hotel har 24° och täcken så varma att man kan sova utomhus med dem så var Mornington svalt (även om täcket var lika varmt som överallt annars). Jag sov som en stock hela natten och vaknade fem minuter före väckarklockan. Minns inte när det senaste hände första natten på ett hotell. Nackdelen var förstås att toalettgolvet var kallt på morgonen, men det tar jag varje gång om jag bara får sova ordentligt. Frukosten var också bra och wifi fungerade som förväntat. I övrigt använde jag inte hotellet tjänster. Lite besvärligt att ta sig dit med kollektivtrafik.

Datum för vistelsen: september 2019
Tack svenple

Hej och tack för fin feedback!

Blir väldigt glad över att du sovit så gott hos oss.
Hoppas att du kommer tillbaka snart. Under 2020 gör vi väldigt fina renoveringar. Så de som du upplevde som slitage under din vistelse ska vi snart ha åtgärdat. Allt kommer bli uppdaterat och jättefint på nytt.

Varmt välkommen åter!