Boka nu, betala på plats
Agoda.com
Kostnadsfri avbokning till den 23-01-31
Priceline115 US$
ScandicHotels.com115 US$
Omdömet skrevs 13 oktober 2022

Bor på hotellet väldigt ofta. Ca 65-70 nätter/år och trivs jättebra. Personalen är toppen där också. Det är som att komma hem nästan.

Tyvärr börjar hotellet bli väldigt väldigt slitet och nedgånget gällande alla ytskikt. Man hoppas att Scandic snart gör en totalöversyn på hotellet för det behövs verkligen. Möblerna på rummen är slitna och massor med fläckar på fåtöljer osv.

Datum för vistelsen: augusti 2022
Tack StefanKga
Erik Welin, Guest Services / Front Office på Scandic Alvik, svarade på det här omdömetSvarade 18 oktober 2022

Hej Stefan,

Tack för att du delar din upplevelse med oss. Det hjälper oss att bli bättre på det vi gör. Tråkigt att höra att du inte var helt nöjd. Det är såklart inte den hotellupplevelse som vi vill erbjuda våra gäster och vi har vidtagit åtgärder för att det inte ska hända igen.

Bästa,
Erik

Omdömet skrevs 10 oktober 2022

Datum för vistelsen: oktober 2022
Omdömen sammanställs i samarbete med Scandic Hotels
Detta är ett subjektivt omdöme som skrivits av en enskild resenär och inte av Tripadvisor LLC eller dess partner. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
Erik Welin, Guest Services / Front Office på Scandic Alvik, svarade på det här omdömetSvarade 13 oktober 2022

Omdömet skrevs 3 oktober 2022

Det känns alltid bra att komma till Scandic Alvik! Personalen är så välkomnande och fin. I glädje och i sorg. Särskilt Adel, Nathalie och Derek! Tack! God frukost med många val. Rent och snyggt. Och gott.

• Restyp: Reste ensam
Tack Kristinatack
Erik Welin, Guest Services / Front Office på Scandic Alvik, svarade på det här omdömetSvarade 6 oktober 2022

Hej Kristina,

Supertack för ditt fina omdöme om din vistelse hos oss! Det gör oss väldigt glada att du trivdes och vi hoppas att vi ses snart igen.

Jag ser till att vidarebefordra detta till mina kollegor så att de får se dina fina kommentarer!

Bästa hälsningar,
Erik

Omdömet skrevs 1 oktober 2022

Stor välkomnande entréhall där loungen och bardelen är direkt till vänster när man kommer in på hotellet och receptionen rakt fram längst bort till vänster och hissar till höger samt frukostmatsal/middagsmatsal.
Oerhört trevlig receptionspersonal som gav all information som behövdes och checkade in mig blixtsnabbt.
Fick rum 281 på våning 2 och den låg längst in i korridoren bredvid personalens matsal.
Jag tyckte om rummet trots lite brister , men för en ljudkänslig person är detta rum ej att rekommendera.Det var ett oavbrutet spring utanför rummet då personal gick in i sin matsal och så buller från diskmaskiner,glas och tappade kastruller mm
Jag brydde mig inte alls om det men måste ändå tala om det så inte en ljudkänslig person placeras i detta rum.
Rummet hade ett superbra stort skrivbord som jag uppskattade och det fanns gott om utrymme att röra sig på. Det saknades elkontakt vid sängen vilket verkligen behövs för de flesta som laddar mobiltelefonen vid sängen. Badrummet hade en dusch men duschväggen var besvärlig då den åkte utåt hela tiden så vattnet flög över hela golvet.
Satte en sko som spärr så den höll sig på plats.
Sängarna,två separata men jag använde bara den ena och sov bra i den trots att den gnisslade varje gång man vände sig.Den var som en gammal resesäng ej riktigt hotellstandard men jag sov okej i den ändå.
Golvet var iskallt och jag gick till receptionen & frågade om ett par badtofflor då jag glömt mina hemma men fick svaret att endast svitgäster får tofflor.
Receptionspersonalen skulle ändå prata med housekeepingens personal/städaren om de kunde ordna tofflor men också städa på mitt rum då jag ändå var där 4 dagar.Tyvärr brast kommunikationen dem emellan helt och hade jag ej själv pratat med städaren så hade jag ej fått sopor tömda och ny handduk.Tofflorna uteblev och jag gick med skorna på i rummet under min hela vistelse. Ett par badtofflor borde inte få vara så besvärligt att ordna fram.Så ett gott råd till andra gäster på Scandic Alvik,glöm ej era tofflor hemma för ni kommer frysa om fötterna på iskalla rumsgolv.
Jag använde mig ej av hotellbaren på nedre våningen men jag drack kaffe som fanns vid receptionen och som kostade 25 kr muggen med påtår och så satt jag i den mysiga lilla loungen framför baren.
Frukostmatsalen var stor och rymlig. Allt för en riktigt bra frukost fanns där. Äggröra,olika sorters bröd,fruktsallad,sötsaker och flingor mm
Dock var korven och baconen av sämsta kvalitet.Ej ätbara,smakade hemskt.Det ska vara prinskorvar och riktig Scan knaperstekt bacon inget annat.

Tack Anne A
Erik Welin, Guest Services / Front Office på Scandic Alvik, svarade på det här omdömetSvarade 3 oktober 2022

Hej Anne,

Tack för att du delar din upplevelse med oss. Det hjälper oss att bli bättre på det vi gör. Tråkigt att höra att du inte fick badtofflorna. Det är såklart inte den hotellupplevelse som vi vill erbjuda våra gäster och vi har vidtagit åtgärder för att det inte ska hända igen.

Det glädjer oss att du ändå tyckte att mycket av din vistelse var bra. Vi hoppas såklart att du vill komma tillbaka till oss och att vi kan ge dig en bättre upplevelse då.

Bästa hälsningar,

Omdömet skrevs 1 oktober 2022