“Melanders Fisk i Alvik är duktiga på fisk”
Omdöme om Melanders Alvik

Melanders Alvik
Rankad som nr 26 av 89 Restauranger i Bromma
Område: Alvik
Område: Alvik

Melanders Fisk hjälper just nu Sjöpaviljongen i Alvik med deras kunder då den sistnämnda genomgår en renovering.
Melanders meny är smal under pandemin (likt många andra!) men är för den skull inte dålig. Menyn tillgodoser de flesta smakriktningar. Vi valde fiskrätten rödtunga som middag. Ett utmärkt val med väl anrättad fisk exponerat riktigt bra. Lokalen är relativt enkel utan dukar på bordet. Serveringen sköttes av kökspersonalen då serveringen var en man kort. Detta störde dock inte.

Datum för besöket: maj 2021
Tack Göran H

Omdömet skrevs 16 augusti 2019 från mobil enhet

Godare Poke Bowl får man leta efter, vilka smaker.
Personalen är mycket service minded och maten serveras snabbt. Uteserveringen är mysig med utsikt mot vattnet. Blir många fler besök framöver!

Datum för besöket: augusti 2019
Tack Ninna736
Omdömet skrevs 27 juli 2019 från mobil enhet

Melanders på Alvik är en utmärkt lunchrestaurang. God mat och trevlig personal.
Vi har ätit där flera gånger, och är alltid nöjd. Senast åt jag en utmärkt räksallad.
Vi köper ibland med oss middag från deras färdigmatdisk. Jättegott.

Datum för besöket: juli 2019
Tack Anne Marie B
Omdömet skrevs 28 juni 2019 från mobil enhet

I dimman av tråkiga klassiska lunchställen i förorten lyser Melanders i Alvik som en stjärna. Kombinationen av restaurang, fisk och delikatess ger en härlig atmosfär, långt ifrån heltäckningsmattor och statiskt uppradade bord.
Melanders kan mat, så varje lunch har känslan och smaken av välgjord hantverksmässighet, men helt utan krusiduller - bra mat rakt på. Räksalladen är precis som man vill ha den och tröstätare kommer att älska köttbullarna med mos.
Personalen gör ett riktigt bra jobb och när du har greppat hur din beställning flaggas på några skärmar är jag säker att du kommer att älska Melanders i Alvik.

Datum för besöket: juni 2019
Tack kajs2015
Omdömet skrevs 5 juni 2019 från mobil enhet

Härlig uteservering i Alvik men väldigt goda rätter att äta till lunch. Finns alltid prisvärda luncherbjudanden men håller nog deras standard rätter lute högre ex. Fish n chips etc som är sjukt goda

Datum för besöket: maj 2019
1  Tack SumpanChrille

Resenärer som tittade på Melanders Alvik tittade också på

Bromma, Stockholms län

Besökt Melanders Alvik? Berätta vad du tyckte!