Husby Säteri
Comfort Hotel Norrköping(Norrköping)
Scandic Norrköping City(Norrköping)
ScandicHotels.com
Omdömet skrevs maj 22 2016 från mobil enhet

Ett toppenställe i lantlig, lugn miljö med god mat och personlig och helhjärtad service! Var där tillsammans med tjejkompisar en hel helg. Lerduveskytte, matlagning, en historisk rundtur och avkoppling i vedeldad badtunna vid sjön var några av inslagen under helgen. Allt blev väldigt lyckat! Enkla men mycket rena hotellrum. Flexibel och lyhörd personal som ordnar det bästa för oss gäster! Vi är helnöjda!

Bodde här: maj 2016, reste med vänner
2  Tack F W
Omdömet skrevs december 13 2015

Julbordet i år var perfekt, men det är det ju andra år också. Husets snaps var en fullträff.
Ända nackdelen är att man måste skriva 200 tecken här och jag kom enbart upp i 91. Därför fyller jag ut texten med en massa blaj.... 

Bodde här: december 2015, reste med familjen
1  Tack Igge F
Omdömet skrevs juli 6 2015

Var där först på en konferens i februari och sedan utbildningshelg i april. Omgivningen är mycket vacker. Maten är över lag ok men varierar för mycket i kvalitet (vid lunchbuffé kan man få köttgryta som saknar kött osv).

Bizarr inredning med flera rester av döda djur, bland annat en bit av en kropp och hela halsen och huvudet av en giraff. Förefaller hylla nöjesdödande av djur.

Som några andra resenärer nämnt nedan är boendet det som drar ner betyget mest, inget extra, ingen ombonad känsla och för den som inte sover bra på stenhårda sängar blir sömnen lidande. Ingen möjlighet att kunna köpa snacks eller något sånt. Låg standard även på konferensdelen (och Loka för 20 kr/flaska).

Vintervistelsen kunde ha slutat illa, vägen från huvudbyggnaden till rumsannexen var en brant isig trappa.

Wifi och mobiltäckning med extremt dålig mottagning, varning!

• Bodde här: april 2015, reste i arbetet
4  Tack 019profil
Omdömet skrevs maj 20 2015 från mobil enhet

Fint säteri, huvudbyggnaden är magnifik. Fantastiskt god mat. Frukostbuffén var ok.
Dock drar själva boendet ner betyget. Enkel standard i ett av annexbyggnaderna. Saknade finess och det lilla extra. Toalettartiklar i badrummet t ex.

Bodde här: maj 2015, reste med familjen
1  Tack Maria D
Omdömet skrevs april 6 2015

Vi har haft en härlig Påskhelg (tre nätter) på vackra Husby Säteri, ett 1700-tals-slott strax utanför Söderköping. Husby får 12 poäng av 10 möjliga!! :)
väldigt trevligt och vackert slott, vackra omgivningar, fina promenadstråk, vänlig och kunnig personal, fantastisk mat!! Ägarparet som tar hand om oss gäster på bästa sätt! Att vi kunde ha med hundarna var ett stort plus! Vi bodde i ett annex med fint rum, sköna sängar, rent och fräscht, eget kök med pentry och kylskåp i samma länga om man bor flera nätter och vill fixa middag själv någon kväll. Trevliga evenemang, vi bokade en combo av B&B, en middag och Påskmiddag med mordgåta, toppen!! Gästerna har fri tillgång till fint inredd relax-avdelning med jacuzzi och ångbastu, öl i kylen, och vacker utsikt ner mot havet. Vi kan varmt rekommendera denna pärla vid havet!! Vi kommer absolut tillbaka!! :)

Tips för att välja rum: Passar utmärkt för par som vill fira något, ha en romantisk weekend, passar alla åldrar, även med små barn (ungt par med liten 2-åring första kvällen, funkade alldeles utmärkt!! ) eller familj med ungdomar, eller om man bara vill vara med på något av slottets trevliga evenemang under året, kolla in deras FB-sida!! Vi bodde i ett annex med hundrum (jägarkurser hålls på slottet)
  • Bodde här: april 2015, reste som ett par
4  Tack annja10