“Vacker omgivning men tveksam standard”
Omdöme om Husby Säteri

De bästa priserna för
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 1 sida till!
Husby Säteri
Rankad som nummer 7 av 8 temaboenden i Söderköping
Omdömet skrevs juli 6 2015

Var där först på en konferens i februari och sedan utbildningshelg i april. Omgivningen är mycket vacker. Maten är över lag ok men varierar för mycket i kvalitet (vid lunchbuffé kan man få köttgryta som saknar kött osv).

Bizarr inredning med flera rester av döda djur, bland annat en bit av en kropp och hela halsen och huvudet av en giraff. Förefaller hylla nöjesdödande av djur.

Som några andra resenärer nämnt nedan är boendet det som drar ner betyget mest, inget extra, ingen ombonad känsla och för den som inte sover bra på stenhårda sängar blir sömnen lidande. Ingen möjlighet att kunna köpa snacks eller något sånt. Låg standard även på konferensdelen (och Loka för 20 kr/flaska).

Vintervistelsen kunde ha slutat illa, vägen från huvudbyggnaden till rumsannexen var en brant isig trappa.

Wifi och mobiltäckning med extremt dålig mottagning, varning!

• Bodde här: April 2015, reste i arbetet
4  Tack 019profil
Det finns nyare omdömen om Husby Säteri
Visa de senaste omdömena

Omdömet skrevs maj 20 2015 från mobil enhet

Fint säteri, huvudbyggnaden är magnifik. Fantastiskt god mat. Frukostbuffén var ok.
Dock drar själva boendet ner betyget. Enkel standard i ett av annexbyggnaderna. Saknade finess och det lilla extra. Toalettartiklar i badrummet t ex.

Bodde här: Maj 2015, reste med familjen
1  Tack Maria D
Omdömet skrevs april 6 2015

Vi har haft en härlig Påskhelg (tre nätter) på vackra Husby Säteri, ett 1700-tals-slott strax utanför Söderköping. Husby får 12 poäng av 10 möjliga!! :)
väldigt trevligt och vackert slott, vackra omgivningar, fina promenadstråk, vänlig och kunnig personal, fantastisk mat!! Ägarparet som tar hand om oss gäster på bästa sätt! Att vi kunde ha med hundarna var ett stort plus! Vi bodde i ett annex med fint rum, sköna sängar, rent och fräscht, eget kök med pentry och kylskåp i samma länga om man bor flera nätter och vill fixa middag själv någon kväll. Trevliga evenemang, vi bokade en combo av B&B, en middag och Påskmiddag med mordgåta, toppen!! Gästerna har fri tillgång till fint inredd relax-avdelning med jacuzzi och ångbastu, öl i kylen, och vacker utsikt ner mot havet. Vi kan varmt rekommendera denna pärla vid havet!! Vi kommer absolut tillbaka!! :)

Tips för att välja rum: Passar utmärkt för par som vill fira något, ha en romantisk weekend, passar alla åldrar, även med sm ...
  • Bodde här: April 2015, reste som ett par
4  Tack annja10
Omdömet skrevs juni 28 2014 från mobil enhet

Vi stannade tre nätter i juni på säteriet för att besöka vänner och bekanta i Östergötland. Vi förstod inte att stället låg en bra bit utanför Söderköping men har man bil gör det inget. Läget är fantastiskt - vi tog många kvällspromenader längs vattnet och i den vackra omgivningen. Många vilda djur :) Själva hotellet var riktigt häftigt - vi har aldrig bott i en så gammal miljö. En fröjd att bara titta på möbler och dekor. Vi åt middag första kvällen och det var riktigt gott. Dock är stället lite nött - kalk i glasen, lite sprucken färg vid fönster m.m. Vi hade bed and breakfast och sov i ett av annexen som är mer nybyggda. Sängarna var lite hårda och rummet var något kallt men golvvärme i badrummet. Knarriga golv. Rent och fräscht. Frukosten var bra, inte hotellstandard dock. Några brödsorter med olika pålägg, ägg och yoghurt. Hade varit kul med lokalproducerad frukost. Wifi:t var kaos och en vanlig mobil har knappt täckning med 3G därute så det var svårt att ringa samtal. Hade önskat mer info på hemsidan för oss om frukosttider, hur man kontaktar personal osv då ingen sån info fanns på rummet. Skulle definitivt åka dit igen och rekommendera andra!

Bodde här: Juni 2014, reste som ett par
1  Tack Elizabet W
Omdömet skrevs juni 22 2014

Vi hade bokat in en övernattning med tvårätters middag på Husby Säteri på midsommaraftonen. När vi skulle checka in träffade vi en mycket trevlig flicka (Sofia) som hade full kontroll på vår bokning. Vi åkte in till Söderköpings brunn och firade midsommar aftonen. Tillbaka till Husby med mousserande vin på rummet. Efter det en tvårätters som blev till en trerätters på grund av den utomordentliga Sofia som skötte om gästerna på bästa sätt. Vi kan verkligen rekommendera Husby Säteri vad det gäller service, övernattning och maten/frukost ett mycket prisvärt alternativ i en historisk miljö.

• Bodde här: Juni 2014, reste som ett par
3  Tack Lasse7330
Andra hotell som du kanske också gillar …
Titta även på dessa hotell i eller i närheten av Söderköping
8.2 km bort
Hotel Laurenti
Nr 6 av 6 i Söderköping
28 omdömen
Visa priser

Besökt Husby Säteri? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om Husby Säteri

Adress: 1 Husby Saeteri, Soderkoping 614 90, Sverige
Region: Sverige > Östergötlands län > Söderköping
Bekvämligheter:
Bar/lounge Affärscenter med tillgång till internet Kostnadsfri parkering Husdjur tillåtna (hundar/husdjur välkomna ) Restaurang Spa Sviter
Typ av hotell:
Rankad som nummer 7 av 8 temaboenden i Söderköping
Prisklass: 1 715 kr - 2 496 kr (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Hotellklass:4-stjärnigt — Husby Säteri 4*
Antal rum: 20
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Booking.com så att du tryggt kan boka med Husby Säteri. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?