“Tack men nej tack.”

20:00
Rankad som nr 58 av 125 Restauranger i Eskilstuna
Omdömet skrevs 2 februari 2020

Tack men nej tack.

Att låta flankstek vila innebär inte att den ska serveras kall/rumstempererad, jag har ätit sushi som har varit varmare. Däremot var köttet mört så ok på stekningen. Ok pommes och bea, lite för mycket dragon dock. Toast Skagen var liten men bra med räkor, vitlöksbrödet hade en lätt bränd bismak. Salladen var väldigt indränkt och blöt. Sammanlagd väntetid från beställning till "varm"rätt var dryga 50 minuter vilket är i längsta laget, men det kanske förklarar varför köttet var kallt, dock var det knappt halvfullt med gäster.

Stimmig/trång lokal med lite för hög musik vilket gör att alla behövde höja rösten. Nästan konstant kalldrag över rygg och nacke från ytterdörren. Dassbeige text på mörk meny blir oläsbar för min del. Servitrisen verkade ha förutfattade meningar då hon demonstrativt pekade på menyn med hela pennan när jag frågade vad det fanns för såser att välja på. Det är inte alla funktionsnedsättningar som syns, inte alla ser bra i mörker eller på en mörk bakgrund i det här fallet. Hon berättade dock om alternativen efter att jag talade att jag inte såg vad det stod p.g.a. omständigheterna vilket uppskattas.

Bordet var vingligt och trångt, personalen tog selfies i baren och, märker man en eller två saker som inte är ok så kollar man efter fler, en servitör hade väldigt smutsiga skor. Inte en enda gång frågade någon om det smakade bra, inte ens när vi gick. Prismässigt så besökte vi i februari 2020 när de hade "rea". Med kunskapen vi har idag så hade vi aldrig accepterat fullpris för ovanstående, vilket i praktiken innebär att vi aldrig kommer tillbaka. Inte ens med sänkta priser så var det värt pengarna.

Plus för att maten inte smakade illa, ingen blev sjuk och att köttet var mört.
Minus för ljudnivå, nonchalans, engagemang, smutsiga arbetskläder och framför allt, en kall "varm"rätt.

Känslan överlag var mer en glorifierad kvarters/förortspub med bordsbeställning än något annat.
En restaurang är det definitivt inte.

Datum för besöket: februari 2020
1  Tack LStefanP

Omdömet skrevs 20 januari 2020

Vi tackar för en trevlig lördagskväll den 18/1 2020 då vi firade en födelsedag. God mat, vitlöksbröd, flankstek och pannacotta, till det ett gott rött vin samt avslutning med kaffe och för egen del en liten whisky. Huvudrätten kom tyvärr in för kall, men efter påpekande för personalen skedde ett snabbt byte till en perfekt anrättad flankstek i två olika tillagningsgrader. En mycket trevlig personal skötte serveringen på ett perfekt sätt och tipsade om bra lösningar och priset för hela denna tillställning var riktigt nöjaktig.

Datum för besöket: januari 2020
Tack KjellJ591
Omdömet skrevs 15 november 2019 från mobil enhet

Jag åt en Hamburgare som var den fulaste presentation jag sett. Två rostade brödskivor som bröd.
Helt smaklös med halvfabrikats pommes

Datum för besöket: november 2019
1  Tack U3206VXrobertd
Omdömet skrevs 10 november 2019 från mobil enhet

Trevlig personal och god mat. Riktigt stor och god löjromspizza till förrätt och bra entrecote och kalvracks till huvudrätt. Dock högljutt i lokalen och lite lång väntetid på dryck och mat.

Datum för besöket: november 2019
Tack 679paulinc
Omdömet skrevs 27 september 2019 från mobil enhet

Dyrt för en hamburgare . 2 rostade brödskivor lite grönsaker en maldköttbit och en halv deciliter bea.
Dålig service 60 min väntan på maten

Datum för besöket: september 2019
2  Tack svennis1957

Resenärer som tittade på Biff Grill&Bar tittade också på

Eskilstuna, Södermanlands län

Besökt Biff Grill&Bar? Berätta vad du tyckte!