Spara
Höjdpunkter från omdömen
Fint museum

Fantastiskt fint museum med bra information. Tydlig historisk tråd med väldigt väl underhållna ... läs mer

henkajonsson
Karlskoga, Sverige
från mobil enhet
Maskinpark

Ett riktigt skojigt miseum där barn och vuxna kan provsitta ock klänga på vår historia. Passar alla ... läs mer

ingmare2017
Katrineholm, Sverige
från mobil enhet
Läs alla 144 omdömen

Omdömet skrevs 6 november 2019 från mobil enhet

Ett paradis för tekniknördar eller vem som helst har man tur startar dom den stora fartygsdieseln. Ett besök är ett måste för oss tekniknördar.
Mvh Bosse Holm

Datum för upplevelsen: november 2019
Tack BosseHolm
Omdömet skrevs 8 augusti 2019

Blev fylligt med filmen och guidningen . Kärt återseende att se alla gamla traktorer som jag varit i kontakt med på fälten ?

Datum för upplevelsen: juli 2019
Tack KumlaSvens
Omdömet skrevs 7 augusti 2019 från mobil enhet

Ett fint och intressant museum. Så roligt att gå omkring och titta på alla traktorer & andra maskiner. En trevlig herre som startade & berättade om ångmaskinen. Hit kommer vi igen !

Datum för upplevelsen: augusti 2019
Tack kerstinl201
Omdömet skrevs 20 juli 2019

Här ska man gå för att träffa de riktiga entusiasterna. Guidar gör de som tidigare arbetat på Munktell, och de gör det med känsla och bravur.
Även om du bara går med som "följare" till en motorintresserad så har du behållning av berättelserna.
Museet ligger vackert vid ån, och nära Konstmuseet.

Datum för upplevelsen: juni 2019
Tack Marianne73234
Omdömet skrevs 6 juli 2019 från mobil enhet

Gillar man äldre fordon och maskiner som jag, då passar det här perfekt. Se bara till att frugan får sitt också!

Datum för upplevelsen: juli 2019
Tack mattiasl520