Boka nu, betala på plats
Trip.com
Priceline121 US$
Hurb147 US$
Omdömet skrevs 26 juli 2021

Möttes av att rummet var som en bastu. Ingen AC och en usel fläkt. "Det är ju en varm sommar" sa de i receptionen. Vi fick själva ordna någon sorts anordning för att hålla fönstren öppna. Fruktansvärt oljud från alla restauranger nedanför rummet. Dubbelsängen vi hade var otroligt "darrig" o instabil. Otroligt ofräsch fåtölj på rummet. Frukostbuffén var riklig men oerhört trånga utrymmen o nästan omöjligt att hålla avstånd. Mycket otrivsamt och stressigt.

Tack helenae642
Anki Gürler, Annan på Elite Stadshotellet Eskilstuna, svarade på det här omdömetSvarade 2 augusti 2021

Hej Helena,
Jag måste få börja med att säga att det är väldigt tråkigt för oss att läsa dina kommentarer och jag är verkligen ledsen för att din vistelse inte blev den sköna upplevelse som du förväntat dig. Det är en varm sommar och vi har stora fönster och därför blir det också lite extra varmt på rummen. Vårt hotell ligger mycket centralt mitt i Eskilstuna och lite ljud från närliggande restauranger är svårt att undvika. Tack för din kommentar om sängen, jag hoppas att du sa till i receptionen så att vi snabbt kan åtgärda detta. Trots allt hoppas jag att du bestämmer dig för att ge oss en andra chans och att vi få se dig som gäst här igen i Eskilstuna.

Omdömet skrevs 23 juli 2021

Fint familjerum men utan fungerande AC. Bra frukost. Var nöjd med personalen i receptionen. Begränsat med parkeringsplatser framför hotellet varför jag fick parkera i ett närliggande parkeringshus vilket kostade 160 kr per dygn.

Omdömen sammanställs i samarbete med Elite Hotels of Sweden
Tack henrik_wine_lover

Hej Henrik,
Tack för ditt omdöme, det är roligt att läsa att ni uppskattade vårt hotell och service. Jag hoppas att ni hade en fin vistelse i Eskilstuna och önskar er varmt välkomna tillbaka till oss.

Omdömet skrevs 16 juli 2021

Värmen kan ha påverkat men de flesta i receptionen verkade trötta på gäster.
En liten bordsfläkt gav viss tröst i hettan men en fungerande ventilation hade varit bättre Receptionen angav att det minsann fanns "klimatkontroll" men den innefattade inte kylning. Normala rum med lite väl mjuka sängar.
Frukosten var bra.

Rumstips: Undvik rum med kvällssol.
1  Tack laoan

Hej Laoan,
Tack för ditt omdöme. Det har varit en varm sommar och då vi har stora rum med stora fönster kan det bli varmt på rummen. Jag hoppas att fläkten och lite extra vatten ändå gav er en fin vistelse och vill passa på att önska dig varmt välkommen tillbaka till oss.

Omdömet skrevs 10 juli 2021 från mobil enhet

Har före pandemin bott ofta på Elite hotell runt om i Sverige. Har ofta varit väldigt nöjd med fantastisk personal och fina välskötta hotell. Men detta var tyvärr en besvikelse. Har aldrig fått ett sånt oengagerat och trött mottagande i en reception någonsin. Frågade om parkering och fick veta att det var fullt trots flera tomma platser som aldrig fylldes under resten av den kvällen. Men vi kunde parkera i ett P-hus i närheten vilket var helt ok. Rummet och möbler var lite slitet och kändes lite ofräscht, spindelväv i fönstret och den smutsigaste fjärrkontroll jag sett på länge. Badrummet var dock rent och fräscht. Det finns ingen AC eller ventilation att tala om så rummet blir väldigt varmt. Maten i restaurangen (Y-Won) var ok men inte prisvärd, servicen var dock katastrof, t ex ingen som frågade om dricka till maten. Personalen kändes stressad och underbemannad. Vi var flera sällskap fick vänta 20-30 minuter på att betala eller få upp märksamhet från personalen. Både dålig service och missad mersäljning. Gästerna fick be personalen om att sätta på infravärme och belysning framåt sena kvällen. Bartendern var dogk en stjärna och lyfte en annars ganska tråkigt intryck. Även under frukosten var känslan att personalen inte hann med. Speciellt när flera barnfamiljer ramlade in samtidigt blev det nästan lite kaos när det var slut på bröd och vissa pålägg mm. Det blev brist på sittplatser och gäster började plocka disk mellan borden. Vid utcheckning frågade man inte vistelsen varit bra, utan bara ett trött trevlig helg. Hade hoppas på lite service och engagemang nu när det drar igång för hotellen och restaurangerna igen, men på Elite Statt kändes det mest som man var ivägen. Hoppas det var tillfällig personalbrist, ska besöka Eskilstuna igen inom kort, gillar hotellets läge och Bishop-konceptet men överväger ändå att testa något annat.

Tack Nick_sweden_vas

Hej,
Tack för din feedback! Vi uppskattar att få ett så konkret och detaljerat omdöme med både positiv och negativ feedback. Vi har tagit till oss av dina synpunkter och jobbar hårt på att bli ännu bättre. Här följer en återkoppling på dina kommentarer, hoppas de är av värde för dig.

Självklart är servicen en stor del av upplevelsen och våra receptionister ska ge ett varmt och välkomnande intryck, vi tar till oss och kommer att förmedla dina kommentarer till receptionschefen.
Städningen en av de viktigaste delarna i vår verksamhet, vi lovar att följa upp bättre och lämnar vidare dina synpunkter till vår husfru. Vår restaurang Y-Won har varit stängd under pandemin och precis öppnat med ny personal till sommaren, jag kan förstå att personalen kan ha gett ett lite stressat intryck, vi har dock full bemanning nu som har jobbat i ett par månader och hoppas att vi kan leverera en förstklassig upplevelse vid ditt nästa besök. Vi hoppas att du är vill ge oss en andra chans och vill avsluta med att önska dig varmt tillbaka till hotellet.

Omdömet skrevs 8 juli 2021

Ok standard på hotellet, dock lite små rum, bra läge, rent och fräscht. Bra frukost. Det som drar ned betyget är att det ej fanns AC, eller möjlighet att reglera kyla/värme på rummet. Vår familj fick sova i 30 graders värme i ett trångt rum.

Omdömen sammanställs i samarbete med Elite Hotels of Sweden
Tack annalozano78

Hej Anna,

Tack för ditt omdöme och jag hoppas att ni har haft en fin vistelse i Eskilstuna. Det har varit en varm sommar och vi har tyvärr inte AC men jag hoppas att ni blev erbjuden en fläkt och extra vatten på rummet. Jag får passa på att önska er varmt välkomna tillbaka till oss.