Boka nu, betala på plats
Trip.com
Priceline121 US$
Hurb147 US$
1924 av 620 omdömen
Omdömet skrevs 10 juli 2021 från mobil enhet

Har före pandemin bott ofta på Elite hotell runt om i Sverige. Har ofta varit väldigt nöjd med fantastisk personal och fina välskötta hotell. Men detta var tyvärr en besvikelse. Har aldrig fått ett sånt oengagerat och trött mottagande i en reception någonsin. Frågade om parkering och fick veta att det var fullt trots flera tomma platser som aldrig fylldes under resten av den kvällen. Men vi kunde parkera i ett P-hus i närheten vilket var helt ok. Rummet och möbler var lite slitet och kändes lite ofräscht, spindelväv i fönstret och den smutsigaste fjärrkontroll jag sett på länge. Badrummet var dock rent och fräscht. Det finns ingen AC eller ventilation att tala om så rummet blir väldigt varmt. Maten i restaurangen (Y-Won) var ok men inte prisvärd, servicen var dock katastrof, t ex ingen som frågade om dricka till maten. Personalen kändes stressad och underbemannad. Vi var flera sällskap fick vänta 20-30 minuter på att betala eller få upp märksamhet från personalen. Både dålig service och missad mersäljning. Gästerna fick be personalen om att sätta på infravärme och belysning framåt sena kvällen. Bartendern var dogk en stjärna och lyfte en annars ganska tråkigt intryck. Även under frukosten var känslan att personalen inte hann med. Speciellt när flera barnfamiljer ramlade in samtidigt blev det nästan lite kaos när det var slut på bröd och vissa pålägg mm. Det blev brist på sittplatser och gäster började plocka disk mellan borden. Vid utcheckning frågade man inte vistelsen varit bra, utan bara ett trött trevlig helg. Hade hoppas på lite service och engagemang nu när det drar igång för hotellen och restaurangerna igen, men på Elite Statt kändes det mest som man var ivägen. Hoppas det var tillfällig personalbrist, ska besöka Eskilstuna igen inom kort, gillar hotellets läge och Bishop-konceptet men överväger ändå att testa något annat.

Tack Nick_sweden_vas
Anki Gürler, Annan på Elite Stadshotellet Eskilstuna, svarade på det här omdömetSvarade 2 augusti 2021

Hej,
Tack för din feedback! Vi uppskattar att få ett så konkret och detaljerat omdöme med både positiv och negativ feedback. Vi har tagit till oss av dina synpunkter och jobbar hårt på att bli ännu bättre. Här följer en återkoppling på dina kommentarer, hoppas de är av värde för dig.

Självklart är servicen en stor del av upplevelsen och våra receptionister ska ge ett varmt och välkomnande intryck, vi tar till oss och kommer att förmedla dina kommentarer till receptionschefen.
Städningen en av de viktigaste delarna i vår verksamhet, vi lovar att följa upp bättre och lämnar vidare dina synpunkter till vår husfru. Vår restaurang Y-Won har varit stängd under pandemin och precis öppnat med ny personal till sommaren, jag kan förstå att personalen kan ha gett ett lite stressat intryck, vi har dock full bemanning nu som har jobbat i ett par månader och hoppas att vi kan leverera en förstklassig upplevelse vid ditt nästa besök. Vi hoppas att du är vill ge oss en andra chans och vill avsluta med att önska dig varmt tillbaka till hotellet.

Omdömet skrevs 8 juli 2021

Ok standard på hotellet, dock lite små rum, bra läge, rent och fräscht. Bra frukost. Det som drar ned betyget är att det ej fanns AC, eller möjlighet att reglera kyla/värme på rummet. Vår familj fick sova i 30 graders värme i ett trångt rum.

Omdömen sammanställs i samarbete med Elite Hotels of Sweden
Tack annalozano78

Hej Anna,

Tack för ditt omdöme och jag hoppas att ni har haft en fin vistelse i Eskilstuna. Det har varit en varm sommar och vi har tyvärr inte AC men jag hoppas att ni blev erbjuden en fläkt och extra vatten på rummet. Jag får passa på att önska er varmt välkomna tillbaka till oss.

Omdömet skrevs 7 juli 2021

Rummet var hett som en bastu och det enda som fanns att tillgå var en liten fläkt som inte hjälpte mycket. Rummet låg vid restauranggatan och det var ett himla liv till långt efter midnatt. Det blev inte mycket sömn den natten. Rummet var väl litet för fyra personer. I övrigt var hotellet inklusive frukost av normal hotellstandard. Vi kommer inte återvända.

Tack Vandraren1

Hej,
Jag måste få börja med att säga att det är väldigt tråkigt för oss att läsa dina kommentarer och jag är verkligen ledsen för att din vistelse inte blev den sköna upplevelse som du förväntat dig. Det har varit en varm sommar och vi har stora fönster och därför blir det också lite extra varmt på rummen. Vi lånar ut rumsfläktar och extra vattenflaskor. Trots allt hoppas jag att du bestämmer dig för att ge oss en andra chans och att vi få se er som gäster här igen i Eskilstuna.
Hälsningar

Omdömet skrevs 28 juni 2021

Fint läge. Dock hittade vi lortiga kläder från tidigare gäster på rummet. Frukten och grönsakerna vid frukosten va mögliga. Rummen var dammiga både på högre ytor samt golvet.
Men ett stort plus är läget. Lätt att göra av nån timme med att gå i olika parker

Datum för vistelsen: juni 2021
Omdömen sammanställs i samarbete med Elite Hotels of Sweden
Tack forsbergelisabeth

Hej Elisabeth,
Tack för att du har tagit dig tid att framföra dina kommentarer om ditt besök helt nyligen här hos oss. Det är mycket tråkigt att höra att vi inte motsvarade dina förväntningar denna gång, och då speciellt med hänvisning till städningen. Vi vill att så klart att allt ska vara tip-topp hela tiden, och jag har vidarebefordrat dina kommentarer om städningen till vårt städteam.

Varje morgon skär vi upp färsk frukt och grönsaker.
Vi hoppas att du kommer tillbaka till oss vid ditt nästa besök i Eskilstuna.

Omdömet skrevs 21 juni 2021 från mobil enhet

Bodde två nätter i juniorsvit bra rum med stor yta bra säng och kuddar. Städning bra. Både dusch och badkar. Frukosten var bra vi valde roomservice allt var fint upplagt och tilltaget och trevlig frukost värdinna som lämnade frukosten. Trevlig personal i receptionen.

Datum för vistelsen: maj 2021
2  Tack 527anneliel
Anki Gürler, Annan på Elite Stadshotellet Eskilstuna, svarade på det här omdömetSvarade 28 juni 2021

Hej Annelie;

Stort tack för ditt fina omdöme och varmt välkomna tillbaka till oss!