Official Hotel
Priceline108 US$
FindHotel
Omdömet skrevs 15 juli 2018 från mobil enhet

Ett gammal mysigt hotel.
Trevlig personal som är väldigt tillmötesgående och engagerad.
Frukosten helt okej.
Bra läge, nära till det mesta men ändå lugnt utanför hotellet.
Saknar Ac då rummet blir värdigt varm när solen ligger på. Fick låna en bordsfläkt vilket var mycket bra.

Datum för vistelsen: juli 2018
2  Tack Karl B
Omdömet skrevs 22 april 2018 från mobil enhet

Rum 62 är väldigt bullerstört. Obefintlig ljudisolering och man kan lika gärna sova i korridoren.
Ok på ett vandrarhem men inte på ett hotell med detta pris.
Frukosten också lite lägre nivå än väntat för priset. Termoskaffe och lite av frukt och grönt. Inget extra.

Datum för vistelsen: april 2018
Restyp: Reste ensam
Tack Lena O
Carina S, Försäljningschef på First Hotel City Eskilstuna, svarade på det här omdömetSvarade 24 april 2018

Tråkigt att du blev störd av andra gäster.
På vår frukost har vi fairtrade/ekologiskt kaffe som vi serverar I termos så att det alltid ska vara nybryggt.
Denna helg hade vi gäster som var luftburet allergiska mot frukt och grönsaker så det blev inte så stort utbud av denna vara.

Omdömet skrevs 26 mars 2018

Ett ganska mysigt äldre hotell som ligger beläget mitt emot järnvägsstationen. Tillbringade inte så mycket tid där utan ankom ganska sent och åkte i ottan igen.
Frukosten var mycket bra, medan sängen var lite smal för en annan som snurrar lite i sömnen och kudden lite för tunn.

Datum för vistelsen: mars 2018
Tack Henrikstrandberg
Omdömet skrevs 22 november 2017 från mobil enhet

Som sagt ett gammaldags hotell med trevlig personal och gratis bastu och ett stort plus är att de är även gratis middag på kvällskvisten.

Sköna sängar, kakelugn, städat och fräscht och inte minst badkar för den som tycker om de.
Ska man hitta minus så är de isåfall för liten tv och de hade kunnat rusta upp de lite granna.

Datum för vistelsen: november 2017
Restyp: Reste i arbetet
1  Tack johannesryberg
Carina S, Kundansvarig på First Hotel City Eskilstuna, svarade på det här omdömetSvarade 11 december 2017

Hej. Tack för din feedback. Vi håller på och rustar alla våra rum och det kommer bli en större tv på flera av våra rum.

Omdömet skrevs 11 november 2017 från mobil enhet

Vi fick ett mysigt rum, högt upp i huset. Charmigt men något slitet.
Begränsat utbud i frukostbuffén men helt okej förutsatt att man kan/vill äta skandinavisk frukost.
Toppen med gratis parkering på gården, räkna dock inte med att få plats med bil av större modell.
Det centrala läget, precis vid stationen och taxistoppet, är toppen. Sover du lätt bör du be om ett rum med fönster åt lugnare gata.

Datum för vistelsen: augusti 2017
2  Tack Swedfamily

Vi tar tacksamt emot vad det är ni saknar på vår frukostbuffé. Vi vill att alla gäster ska trivas hos oss och om det är något som vi kan lägga till vår buffé så gör vi det gärna.