ReTuna Återbruksgalleria

Lenpet6
Eskilstuna, Sverige
Läs alla 25 omdömen

Omdömet skrevs 3 maj 2020

Besökte Re-Tuna när jag besökte Eskilstuna. Hittade massor med fynd. 5 par byxor till barnen. 45kr styck. 15 böcker. Kostnad 10kr styck. Fina örngott för 20 kr. Och sedan väldigt gott kaffe i kafeterian efteråt. Detta FÅR man inte missa i Eskilstuna.

Datum för upplevelsen: maj 2020
Tack Elfar S
Omdömet skrevs 27 januari 2020

Besöker Retuna Cafe för att äta lunch, vi är 3 personer i sällskapet och väljer sallader. Tog in en kyckling och fetaost sallad med bulgur. Helt fantastisk mycket matig, generösa portioner och fräscha grönsaker, dessutom kaffe på maten.

Bästa salladen i Eskilstuna !! Min syster valde räksalladen som också var helt gudomlig massor av fräscha räkor.

Rekommenderar dessa sallader starkt.

Datum för upplevelsen: januari 2020
Tack Lenpet6
Omdömet skrevs 15 december 2019 från mobil enhet

Älskar de olika affärer som finns här! Allt från teknisk, växter, kläder,fritid och prylar!
Deras café är supermysigt och deras sallader är helt magiska (89kr)!
Så värt ett besök!

Datum för upplevelsen: november 2019
Tack eves257
Omdömet skrevs 9 oktober 2019

Retuna är verkligen värt ett besök då det ligger i tiden att återanvända sådant som kan får ett andra liv.
BBC har varit här och gjort reportage om återbruksgallerian som är unik i sitt slag

Datum för upplevelsen: augusti 2019
Tack ThomasK6320
Omdömet skrevs 21 september 2019 från mobil enhet

Mysigt och kul att titta omkring. Fik med hembakat! Köpt flera möbler och inredning. Barnen brukar gå på bytardagar för leksaker.

Datum för upplevelsen: september 2019
Tack PiaK886